Annons

Skriver inte ut alla färger

Produkter
(logga in för att koppla)

Gulo

Aktiv medlem
Min skrivare (Brother DCP-115C) har stått rätt länge med tomma färgpatroner, men nu har jag köpt nya!

Jag har testat att skriva ut "Kontroll av utskriftskvalitet" och det är bara svart och gul färg som syns. Det är inte minsta tecken på någon av de övriga 2 färgerna.

Kört rengöringen av färger ca 6 ggr.

Några förslag?

Har haft likadana problem, fick ränder i utskriften, använde Isopropylalkohol för att lösa upp torkad förg, man måste fukta ordentligt, behövs kanske göras flera gånger.
MVH SGÖ

det är skrivarhuvudet som har beckat ihop, händer när man inte använder den på ett tag. Om du inte får loss det med sprit så är det bara att kassera skrivaren, tyvärr. /mats

Bläckstråle skrivare måste gå hela tiden annars så torkar dom ihop. Ibland så kan det vara billigare att köpa ny skrivare än att köpa nya patroner.

Hej !

Har inte gjort det, men såg en guide att göra ren skrivarhuvudet, den gick ut på att ta loss skrivhuvudet, låt kablaget sitta, och lägga det i en flat skål med några mm varmt vatten i och låta det ligga där ett tag.
Samma källa använde badrumsrengöring ( tror jag det var ) med någon sorts ämne i som jag inte kommer ihåg, (natriumhudroxid ??) dvs prova.
( Hittar den inte nu )

Leta här : http://www.fixyourownprinter.com

//MW

varmt vatten

Att ställa skrivarhuvudet i varmt vatten brukar funka fint för mig. Men var försiktig så att inte elektroniken skadas. Det kostade mig en ny skrivare....
Varje rengöring med programmet kan säkert kosta upp emot en 50-lapp i bläckkostnad så ibland är det absolut värt att byta skrivare. Köpte dock en Canon MP260 som det ännu inte går att köpa piratbläck till så två patroner kostar mer än vad skrivaren gjorde så ett tips är att kolla detta innan skrivarköp.
Mvh/Stefan

Tack för alla svar!

Var sitter skrivarhuvudet? Ska jag ta bort färgpatronerna för att komma åt det?

Annars får jag kanske ha det som det är. Kan ju skriva ut svart som är det viktigaste. Men får ingen användning av mina fotopapper!

Det verkar ju annars inte så svårt att testa med att bara lägga skrivarhuvudet i varmt vatten några timmar. Bara man vet var det sitter :) Men man riskerar väl att även svart färg slutar fungera om jag misslyckas med rengöringen.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar