Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Skriva ut poster på många papper

Produkter
(logga in för att koppla)

MattWide

Ny medlem
Jag ska "tapetsera" en väggyta med en bild, och vill kunna skriva ut en bild som poster, dvs uppförstorad och utskriven på många A4 eller A3. Jag har Mac, kör Aperture och använder en Canon PRO-100.
Helst vill jag kunna göra det inifrån Aperture direkt, men jag hittar inget vettigt sätt! Och enda programvaran som verkar kunna göra jobbet (och använda borderless printing) heter Imprint Studio - och den går inte att köpa... Jo, jag har hittat Tiler, men att gå via en PDF-export tar bort utskriftsmöjligheter och dessutom läggs det till kanter på pappret...
Alla tips mottages med största tacksamhet!

Om du bara ska göra det en gång, då kan du kanske få låna någons PC med Windows och hämta hem programmet PosteRazor.

/Fim W.

Jag ska "tapetsera" en väggyta med en bild, och vill kunna skriva ut en bild som poster, dvs uppförstorad och utskriven på många A4 eller A3. Jag har Mac, kör Aperture och använder en Canon PRO-100.
Helst vill jag kunna göra det inifrån Aperture direkt, men jag hittar inget vettigt sätt! Och enda programvaran som verkar kunna göra jobbet (och använda borderless printing) heter Imprint Studio - och den går inte att köpa... Jo, jag har hittat Tiler, men att gå via en PDF-export tar bort utskriftsmöjligheter och dessutom läggs det till kanter på pappret...
Alla tips mottages med största tacksamhet!

Hej !

Använd Gimp, intstallera något eller flera från den mängd script som finns
för att generera Posters.
sök på "posters" i pluginregistret.

--------

Gör ett rutnät och klipp ut bitarna , gör sen separata bilder
från var och en .

-------

Oavsett hur du gör, kolla att printern skriver ut som du förväntar dej, testa
ex med kopieringspapper och en enklare utskriftskvalitet att det går att
få ihop bitarna utan glipor mm.

//MW

Fototapet?

Ähm, är det inte enklare att skicka in en bild för att få tillbaka en fototapet i rätt storlek. Tror det blir betydligt billigare och du får då dessutom en tapet och inte fotopapper att limma på väggen ;)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar