Annons

Skräp innanför Sökaren.

Produkter
(logga in för att koppla)

Jimsan

Aktiv medlem
Jag upptäckte häromveckan att jag har fått nån form av skräp i min kamera. Det sitter en stor svart prick vid ena fokuspunkten på min 10D.
Först trodde jag skräpet satt på mattskivan eller spegeln, men efter närmare undersökning så visade det sig att det måste sitta innanför sökarglaset.
Jag har ingen möjlighet att komma åt skräpet och vill helst inte öppna kameran då den bara är några månader gammal och garantin fortfarande gäller.

Några förslag?
Är det en garantifråga eller måste jag bekosta reparationen själv?
 
Mitt förslag är att du helt enkelt bortser från pricken (om den inte är alldeles för störande förstås).

Upptäckte själv en svart prick i mitt analoga hus i somras. Försökte på alla sätt få bort den där pricken, men det ville sig inte. Så den finns kvar där uppe i höger hörn. Faktum är att jag inte alls tänker på den i mitt fotograferande. I ditt fall är dock kanske pricken svårare att bortse ifrån då den befinner sig närmare sökarens mitt.
 
Jag antar att jag helt enkelt får vänja mig vid att den sitter där. Tills den trillar bort eller nåt.
Det enda som är lite synd är att den sitter precis under översta fokuspunkten, så jag ser den varje gånga jag skall fokusera.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.