eatfrog
Aktiv medlem
Tänkte bara berätta hur det gått för mig, sen jag köpte en Konica-Minolta Scan Dual IV i mitten av December.
Scannern funkade fint när jag fick den, var nöjd med resultatet, allt var okej.
Tills det gått ungefär 2 veckor. Efter att ha scannat en bild, och trycker på ejectknappen för att få ut hållaren, så händer ingenting utan endast ett svagt surrande hörs.
Försöker med allt, men scannern är stendöd.
Efter att ha tagit kontakt med Minolta så säger dom att det är bara skicka in den, jag gör det och får stå själv för fraktkostnaden (115kr).
Jag skickade in den den 10e Januari, och idag (3e Februari) kom den tillbaka.
Glad i hågen för att ha fått tillbaka scannern som jag inte hunnit använda speciellt mycket så pluggar jag in den, windows hittar den åter igen, trycker in en negremsa i hållaren och petar in den, verkar fungera.
Scannar en bild, funkar fint. Aaah, jag suckar en lättnadens suck.
Trycker på ejectknappen för att byta negremsa.
Allt som händer är, ett svagt surrande. RRRRRRR.
Den kom tillbaka trasig! ARGH! Jag är så arg att jag skakar. När ska jag få använda scannern som jag betalat flera tusen för?!
Är det såhär det går till idag?
Ringde direkt serviceavdelingen, där säger killen att "det är beklagligt", och verkar inte vara speciellt empatisk till mitt roliga dilemma.
Skoja inte, det är det verkligen. Men tydligen finns det ingenting dom kan göra, och kan inte garantera att jag får en ny scanner utan den ska bara in på reparation en andra gång.
Denhär gången slipper jag betala frakten visserligen, men inte fan är jag nöjd.
Dethär är det värsta jag varit med om, trots att jag köpt gott om elektronikprylar under mina år.
Att sen ingen verkar ta tag i mitt problem så snabbt så möjligt dessutom, det känns riktigt fräckt.
Vi får se hur dethär fortsätter, nästa vecka ska den in på en ny runda hos servicegubbarna som säkert bara rengör fronten en andra gång (jo, enligt rep. sedeln är det vad dom gjort).
Hoppas dom läser felbeskrivningen denhär gången och verkligen GÖR någonting.
/Henri
Scannern funkade fint när jag fick den, var nöjd med resultatet, allt var okej.
Tills det gått ungefär 2 veckor. Efter att ha scannat en bild, och trycker på ejectknappen för att få ut hållaren, så händer ingenting utan endast ett svagt surrande hörs.
Försöker med allt, men scannern är stendöd.
Efter att ha tagit kontakt med Minolta så säger dom att det är bara skicka in den, jag gör det och får stå själv för fraktkostnaden (115kr).
Jag skickade in den den 10e Januari, och idag (3e Februari) kom den tillbaka.
Glad i hågen för att ha fått tillbaka scannern som jag inte hunnit använda speciellt mycket så pluggar jag in den, windows hittar den åter igen, trycker in en negremsa i hållaren och petar in den, verkar fungera.
Scannar en bild, funkar fint. Aaah, jag suckar en lättnadens suck.
Trycker på ejectknappen för att byta negremsa.
Allt som händer är, ett svagt surrande. RRRRRRR.
Den kom tillbaka trasig! ARGH! Jag är så arg att jag skakar. När ska jag få använda scannern som jag betalat flera tusen för?!
Är det såhär det går till idag?
Ringde direkt serviceavdelingen, där säger killen att "det är beklagligt", och verkar inte vara speciellt empatisk till mitt roliga dilemma.
Skoja inte, det är det verkligen. Men tydligen finns det ingenting dom kan göra, och kan inte garantera att jag får en ny scanner utan den ska bara in på reparation en andra gång.
Denhär gången slipper jag betala frakten visserligen, men inte fan är jag nöjd.
Dethär är det värsta jag varit med om, trots att jag köpt gott om elektronikprylar under mina år.
Att sen ingen verkar ta tag i mitt problem så snabbt så möjligt dessutom, det känns riktigt fräckt.
Vi får se hur dethär fortsätter, nästa vecka ska den in på en ny runda hos servicegubbarna som säkert bara rengör fronten en andra gång (jo, enligt rep. sedeln är det vad dom gjort).
Hoppas dom läser felbeskrivningen denhär gången och verkligen GÖR någonting.
/Henri