vaktis100
Aktiv medlem
Hej!!! Jag for iväg och köpte mig ett rent nytt 70-200 F2,8 för 22000 till min sony a700. Snacka om att bli paff när man kommer hem och detaljstuderar objektivet och hittar 3 stora partiklar inuti mellan linserna. Jaja tänkte jag bara att åka ner o byta men dom hade ju inte ett till hemma såklart så dom ringde sony som lovade att det skulle skickas ett nytt omgående för det fanns hemma. När jag inte sett röken av något objektiv på nästan 2 veckor lackade jag ur och sade till killarna i butiken att jag inte var intresserad längre så istället plockade jag en carl zeiss 85 f1,4 och ett set studioblixtar för pengarna istället. Frid å fröjd trodde ni, hittar dammpartiklar i detta objektivet efter 1 dag och kanske 10 bilder. Åker ner till butiken och är riktigt kokt men grabbarna lovar att ringa sony direkt och kolla om det fanns ett nytt zeiss hemma och det fanns det och sony lovade att det skulle komma ner på 3 dagar och se på f-n,, gluggen kom med ett löfte om kompensation åxå. Puh allting frid o fröjd. Kollade gluggen som hastigast men tänkte att det finns inte en chans i hela värden att det skulle kunna va något skit i detta objektivet,,, Fy va fel man kan ha. Sitter här nu med 3:dje gluggen med skit mellan linserna och det är inte damm i denna för det är något större med mer massa (ser ut som en liten avbruten plastbit). Är det någon som har råkat ut för något liknande och vad gjorde ni isåfall?
En något stött Sonyist som snart bytar märke
En något stött Sonyist som snart bytar märke