Annons

Skicka från USA, Steg för steg. Hjälp, fyll i!

Produkter
(logga in för att koppla)

Shtick

Medlem
1. Jag beställer varan ifrån den amerikanska webaffären.

2. De packeterar varan, skickar den med ex. acess us till vart? Gränsen och sen kommer posten eller vad?

3. Paktetet kommer till sveriges gräns, åker igeonom tull+moms, tillkommer det tullavgift där?

4 Posten fortsätter frakten fram till mitt utlämningsställe, jag betalar frakten där.

Kan ni fylla vad som sakans och vad som inte stämmer, jag har tänkt att köpa kamera ifrån usa, och måste veta hur det går till, annars blir det så stökigt!

Mvh

Ville
 
1 Ja!

2 De skickar varan till dig.

3 Transportören (tex UPS) vill ha betalt av dig för tull och moms innan de ger paketet till dig.

4 Enjoy!


Själv beställde jag från Adorama och jag tror att det fungerar likadant hos B&H photo. Du måste faxa eller mejla en kopia av ditt kreditkort till dem.

Sätt om möjligt ditt jobb som leveransadress så slipper du hämta paketet på någon distributionscentral.
 
Ok, men hur vet jag att jag får det till mig? På denna hemsida som jag har tänkt att beställa från (wolfcamera.com) så måste man skicka med Access US, men dom fraktar bara saker inom USA. Hur gör jag för att paketet kommer ifrån USA in till Stockholm?

Ville
 
Shtick skrev:
Ok, men hur vet jag att jag får det till mig? På denna hemsida som jag har tänkt att beställa från (wolfcamera.com) så måste man skicka med Access US, men dom fraktar bara saker inom USA. Hur gör jag för att paketet kommer ifrån USA in till Stockholm?

Ville

Det går inte.

Har du dock en trevlig bekant som råkar bo i USA kan du skicka till denne som sedan skickar vidare till dig (och kanske tillochmed hjälper dig lura staten på momsen)
 
Hur menar du med det att det inte går? Kan man inte be Access US frakta kameran till "gränsen" och låta tex DHL ta den hem till sverige? Spelar kanske inte så stor roll med tanke på denna enorma logistik som måste planeras om man nu skulle få det funka, kompisen ska till USA nästa fredag, men då gäller inte detta oemotståndliga erbjudande längre "/

Ville
 
Jag har gjort det, dom säger bara att dom inte vet någonting om fraktkostnader, avtall, logistik eller liknande (dom är hemsk ledsna...)
Det enda dom kan svara på är att man måste öppna ett Access US för 9 dollar, så skickar dom det gratis INOM USA. Känns lite överkurs att först skicka kameran till "någon gräns" för att någon senare ska hämta upp paketet och köra det till sverige för att åka genom tullen, och sen till Sthlm.

Ville
 
Shtick skrev:
Jag har gjort det, dom säger bara att dom inte vet någonting om fraktkostnader, avtall, logistik eller liknande (dom är hemsk ledsna...)
Det enda dom kan svara på är att man måste öppna ett Access US för 9 dollar, så skickar dom det gratis INOM USA. Känns lite överkurs att först skicka kameran till "någon gräns" för att någon senare ska hämta upp paketet och köra det till sverige för att åka genom tullen, och sen till Sthlm.

Ville

Du har aldrig funderat på att kanske helt strunta i att köpa från denna firma? om dom själva inte ens vet hur dom skall skicka eller ta betalt för frakt så låter det synnerligen dumt att ens inleda någonting. jag antar du är så "påstridig" om just denna affären pgr av att dom har ett bra pris, men det kan knappast skilja många kronor mot tex B&H som tydligen skall vara väldigt seriösa och tillmötesgående, även mot utländska kunder. Finns säkerligen många fler, men varför ta någon som det blir problem med ens innan beställning, det finns säkerligen fler tillfällen för strul vid dessa typer av köp så du kan nog klara dig utan detta problem...
 
Kalle_B skrev:
Du har aldrig funderat på att kanske helt strunta i att köpa från denna firma? om dom själva inte ens vet hur dom skall skicka eller ta betalt för frakt så låter det synnerligen dumt att ens inleda någonting. jag antar du är så "påstridig" om just denna affären pgr av att dom har ett bra pris, men det kan knappast skilja många kronor mot tex B&H som tydligen skall vara väldigt seriösa och tillmötesgående, även mot utländska kunder. Finns säkerligen många fler, men varför ta någon som det blir problem med ens innan beställning, det finns säkerligen fler tillfällen för strul vid dessa typer av köp så du kan nog klara dig utan detta problem...

Jo, det är så tankarna har börjat snurra på sistonde, så nu är det väl den här som är riktigt billigt enligt mig: http://www.pixmania.com/se/se/54773...cid=3261&Partenaire=pricerunner&CodePromo=oui

Ville
 
Jadu... sök på Pixmania här på Fotosidan så får du rolig läsning... snålheten bedrar visheten finns ju någonting som heter, stämmer ofta ganska bra in i verkligheten. Lägg till några hundralappar så kan du köpa samma paket här:

http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?iID=6353793

eller botanisera på denna sidan...

http://www.cyberphoto.se/

Här får du garanterat bra service och du behöver aldrig oroa dig.
Billigast brukar inte löna sig i längden.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.