Advertisement

Annons

Skapa penslar i CS2 studentversion

Produkter
(logga in för att koppla)

xerxes28

Aktiv medlem
Köpte Photoshop CS2 studentversion utifrån att jag trodde det var samma sak som ordinarie CS2 fast utan manual och support, vilket var vad som stod på säljarens sida.

Efter att ha läst i ett nummer av Kamera och bild om att skapa egna penslar så skulle jag sätta igång med det. Dock körde det fast på att möjligheten saknades, då den knappen i menyn var släckt.

Är det såna begränsningar i studentversionen eller krävs det nån plug-in eller så för att kunna utnyttja detta?

Hmm, det ska vara exakt samma funktionalitet så jag tror det är en inställning eller att bilden du har uppe är i 32bit eller liknande.. Eller?

Tack för svaret! Ska kolla det men jag har för mig att bilderna jag testat med är sparade som jpeg från minneskortet och de ska väl inte vara i 32bit då?

När jag fick min aktiveringskod stod det dock att de tackade mig för min e-post angående Photoshop CS2 Educational Program. Kanske är begränsningar den vägen om

Du kanske behöver göra en markering först. Har för mig att det var så förr. Sitter med CS3 ( där man inte behöver en markering först ) så jag kan inte kolla just nu.

Studentversionen är samma som den kommersiella versionen så vitt jag vet. Och för att kunna skapa en pensel måste du först göra en markering och sen trycka Edit/Define Brush Preset eller vad det nu blir på svenska...

Visst var det en markering som krävdes!

Satt med nån fototidning där beskrivningen talade om att man skulle spara markeringen vilket jag tolkade som att man skulle spara som en ny bild.

Tack för hjälpen!

Det ska funka. Du har nog bara missat något. Jag kör studenversionen och har testat att göra egna penslar som det stod i karmera bild. Funkade utmärkt.

Lite OT, men jag måste fråga...

Om jag köper en studentversion när jag pluggar, vad händer efter att jag avslutat min utbildning?

Vilket ställe är det bästa att handla på?

Mvh // Martin

Martin Andersson: Inte mycket : ), man får inte använda student versionen kommersiellt. Vet inte om det är möjligt att uppgradera från student version till kommersiell version, säkert någon annan här som vet.

Ang priser; har fått för mig att Adobe är lite dyrare än alla andra, men är inte säker. Tror att Dustin har rätt bra priser, även om det kanske finns dom som är billigare, fast troligtvis inte mycket billigare. Två tips: Den engelska versionen av PS är billigare än den svenska. Samt många missar att man faktiskt kan uppgradera PS Element till PS CS till en något rabatterad kostnad. Man får ju ofta med en version av PS Elements när man köper sin digital kamera.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar