** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Skanner med dokumentmatning för foton?

Produkter
(logga in för att koppla)

MathiasT

Aktiv medlem
Jag har införskaffat en diabildsskanner som fungerar prima! Det är jätteenkelt att skanna stora mängder bilder och man behöver inte övervaka det hela. Recension här.

När alla gamla diabilder börjar hamna på hårddisken och därmed även lätt kunna spridas till de närmast sörjande, så börjar man snegla på högarna med papperkopior som aldrg kom in i album...

Jag undrar nu om det finns nån bra flatbäddsskanner med dokumentmatare som klarar vanliga papperskopior, typ 10x15 cm? Jag vill ju skanna papperskopiorna lika enkelt som diabilderna!

I vissa fall, men inte ens hälften, finns faktiskt även negativ! Så skannern får gärna kunna skanna negativ också - helst automatiskt, även om det inte är mer än 5-6 bilder på en negativremsa.

Din 10D på ett reprostativ är en rätt rationell och snabb lösning för 10x15-kopior.

Neggen kanske du kan klippa, montera och skanna i reflectan?

Men jag skulle vilja automatisera inskanningen. Det är ju så smidigt nu med diaskanner...

Jag skulle vilja ta en hög med papperskopior och lägga dem i en dokumentmatare och sedan bara klicka på "Kör", så skannades alla bilderna utan att jag behövde övervaka det hela.

Jag har ju en vanlig flatbäddsskanner, men den är rätt billig och det finns ingen dokumentmatare till den.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar