Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Skall vara bröllopsfotograf - hyra utrustning?

Produkter
(logga in för att koppla)

hbengtsson

Aktiv medlem
Hej - har blivit tilldelad uppdraget att fota en av mina bästa vänners bröllop. Känner mig förstås hedrad samt en smula nervös! Men det går nog bra...

Anyway...skulle behöva utveckla objektivparken lite men har inte direkt råd just nu. Vad jag söker främst är ett 2.8 tele. Går detta att hyra för Minolta/Sony? Har kikat runt lite men bara hittat för Canon/Nikon.

Är det i sådana fall värt att hyra ett annat system (Canon 5D + 70-200/2.8 för ca 1250) eller tror ni man annars klarar sig med de gluggar jag har? Tänkte köra på min Zeiss 16-80 vid bra ljus samt med blíxt/slowsync på festbilderna, 50/1.7 vid porträtten samt ölburken och skruvad ISO i kyrkan. Det sistnämnda vet jag dock inte blir så bra, därav min önskan att hyra ett fett tele...

Vad tror ni? Det är ju alltid en risk att lära sig en ny kamera när man samtidigt skall vara skarp som fotograf...

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto