Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ska köpa pocket wizards men.....

Produkter
(logga in för att koppla)

Rodney

Aktiv medlem
....vet inte vilken kabel jag ska ha mellan motagaren och min blixt ( Nikon SB-800 )
ska även köpa mig en Sunpak 555 den behöver jag också veta vad man ska ha för kabel till?
Jag kommer att köpa från B&H och har kollat på deras sida samt i instruktionsboken till blixten men jag vet inte vad det ska vara för kabel :(

Jag har en SB80-DX och PocketWizards plus.

Eftersom du får med en kabel att koppla in din PW i kamerans x-sync-kontakt (för kameror som saknar hot-shoe) så kan du använda samma kabel till din SB-800.
För den har väl ett vanligt x-sync-uttag på sidan (det har SB80-DX)?

Till Sunpak vet jag däremot inte vilken kabel du ska använda.

Tja, jo den har en sån på sidan.... Jag behöver alltså inte köpa till ngn kabel om jag bara ska köra med sb-800 blixten

Mailade till nikon men dom kunde inte svara på vad det är för slags kontakt till blixten.

undras om utaget heter på blixten heter Miniphone eller sub-mini utag på engelska.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto