Annons

Ska köpa kameran nu, åsikt mot mitt val?

Produkter
(logga in för att koppla)

mangew

Aktiv medlem
Har i princip bestämt mig att beställa en Olympus c-5060wz till bästa pris jag hittat inom Sverige 6390:-, finns det någon som har åsikter mot mitt val tar jag dem i beaktande då jag trots allt inte är helt säker på att detta är kameran för mig...
 
Jag har inga synpunkter på kameran eftersom jag inte vet så mycket om den. Men, är du inte säker på att just den kameran är rätt för dig, så köp den inte. Leta istället vidare tills du hittar en som känns rätt. Och låt letandet ta den tid det tar. Kanske ta en tur till fotomässan i Jönköping i april? Där lär det finnas gott om kameror att titta på och klämma på.

Lycka till med letandet,
AnnaKarin
 
Har du bestämt dig så slå till snabt, väntar du för länge så sjunker bara priset och det dyker upp nya modeller ... och då vet man ju inte vad man vill ha längre?
Passa på att köpa ett stort minneskort också, det behövs om du vill spara bilderna i RAW eller TIFF, 1Gb eller mer är att rekomendera.
 
Det beror på hvad du skal bruke kameraet till.

Wide Zoomen er mycket bra, men inte so lysstjärk som visse andre. Bildkvalitet til toppen, om 5 mpixels er ok (Er det till dom fleste).

Jeg har selv en 5050z och er nöjd med dette kamera.

En anke mot 5060, Olympus har lancereat en nyt fattning til CLA adapteren, och den kan inte bruke gammalt udstyr.
 
Olympus c-5060wz är en mycket trevlig kamera.
Mycket bra byggkvalitet/bildkvalitet, snabb, alla tänkbara inställningsmöjligheter och med ordentlig vidvinkel (motsv 27mm).

Det negativa är väl att den är ljussvag i teleläget och har begränsat omång (4x zoom).

Personligen skulle jag nog hellre köpa en A-1 som är ljusstarkare, har AS (bildstabilisator) har större omfång (28-200mm)...men den kostar ju mer oxå.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.