Annons

Ska köpa beg Nikon D200, rätt pris?

Produkter
(logga in för att koppla)

Wally

Aktiv medlem
Postade i köpråd men har inte fått några svar, och det är lite akut, båda finns i sthlmstrakten och jag ska dit om mindre än en vecka så svar borde vara bra.

Har fått napp på 2st D200, den ena vill ha 9000:- inkl bg och 2gb minne, den andra vill ha 7000:- inkl 4gb minne

Den för 7000:- har gått 25000 exponeringar och ska vara i gott skick och har inga synliga repor/skavanker, A+ enligt honom. Den har även lämnats in till Nikon för rengöring med jämna mellanrum. Han har använt kameran för fotogradering av handboll. Den är ca 1.5 år gammal

Den för 9000:- har gått ca 10400 exponeringar, köpt i april 2006 och den är välskött, sett en bild på den och den ser fin ut (har dock inte sett bild på den för 7000:) När jag frågade hur han har använt kameran, under vilka förhållanden osv svarade han "Jag betecknar mig som avancerad amatör, har ofta med mig kameran, men förvarar den oftast i någon väska. Har inte varit utsatt för något som bör vara anledning till oro."

Väntar svar från lite andra människor också om de har kvar sina D200:eek:r, men vilken bör man gå efter om jag inte får några fler svar?

Senast ändrad:
kan få hem en ny från hong kong för ca 8500:- också, men det dumma är att jag bara har ca 7000:- när jag har sålt min d50

"Skicket på D200:an är utan tvivel A+, jag har vårdat den som ett barn."
- han som hade kameran för 7000:-

men jag har inte sett nån bild på den billiga än, har mailat och bett om en högupplöst bild och mailat lite fler folk med d200:eek:r, den bilden på den med bg:et är inte så högupplöst så man ser inte om det är några mindre repor sov, men iaf så jag får se om jag får fler svar av de andra jag har mailat, annars får jag helt enkelt vänta tills jag åker dit upp nån annan gång och kanske har sparat på mig mer pengar

hur mkt kostar en slutare att byta sen när den ger sig? :D

Min gissning är att 200´an kommer sjunka ganska ordentligt i pris den närmsta tiden. Inom kretsen av kamera entusiaster är det på gott och ont så att många är mycket teknikintresserade och en stor del av de som tidigt gick på D200 sneglar nu på D300. Genom att sälja sin D200 ev. tillsammans med ett objektiv eller två man inte använder så ofta så kan man delfinansiera en D300,

Så min gissning är att det kommer gå att göra bra D200-fynd runt hörnan!

Jon

Bytte slutare på min D100 för 3500:- i Malmö på Kamerateknik. Den var inte sliten men hade en skada på grund av ovarsam sensorrengöring.

har fått bilder på den kameran för 7000:- nu, den ser hel och fin ut, jag ser det som ett riktigt fynd eftersom vanligtvis brukar man hitta 1½ år gamla D200:eek:r för ca 8-9000?

Jag köpte en väldigt fin D200 för 8000:- på Scandinavian Photo i Gbg, med 3 månaders garanti.
Kameran var använd typ, "10 rullar".
Kolla med dom också.

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto