Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ska köpa beg Nikon D200, rätt pris?

Produkter
(logga in för att koppla)

Wally

Aktiv medlem
Har fått napp på 2st D200, den ena vill ha 9000:- inkl bg och 4gb minne, den andra vill ha 7000:- inkl 4gb minne

Den för 7000:- har gått 25000 exponeringar och ska vara i gott skick och har inga synliga repor/skavanker, A+ enligt honom. Den har även lämnats in till Nikon för rengöring med jämna mellanrum. Han har använt kameran för fotogradering av handboll. Den är ca 1.5 år gammal

Den för 9000:- har gått ca 10400 exponeringar, köpt i april 2006 och den är välskött, sett en bild på den och den ser fin ut (har dock inte sett bild på den för 7000:) När jag frågade hur han har använt kameran, under vilka förhållanden osv svarade han "Jag betecknar mig som avancerad amatör, har ofta med mig kameran, men förvarar den oftast i någon väska. Har inte varit utsatt för något som bör vara anledning till oro."

Väntar svar från lite andra människor också om de har kvar sina D200:eek:r, men vilken bör man gå efter om jag inte får några fler svar?

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto