Annons

Ska jag slänga min Canon EOS 650?

Produkter
(logga in för att koppla)

fjällkullan

Avslutat medlemskap
Äger en Canon EOS 650 med zoomlins 28-70mm och speedlite 300EZ blixt.
Denna vän är mer berest än ägaren då den varit på många äventyr sedan slutet av 80-talet. Kameran köptes i USA och vill nu inte riktigt ta foton. Var felet ligger vet bara en kameradoktor.
Har försökt att hitta någon som kan värdera eller laga henne men inte lyckats..

Tänkte att detta forum säkert har ett svar på frågan...

Tacksam för att detta "kamerafiske" ska ge napp...

//Inger vid fjällets fot

Det kostar mindre att köpa en annan begagnad Canon än att försöka laga. De kostar 500-1500 kr på blocket för de flesta modellerna. En Eos 33V eller 30V är den sista analoga Eos:en på motsvarande funktionsnivå. Föregångaren Eos 30/33 är också bra liksom storebror Eos 3.

Har sett proffsmodellen Eos 1V är 1500 kr.... Den kostar 25.000 ny enligt prislistan... Analoga Eos-kameror har ett minimalt värde.

Jag skulle passa på att uppgradera till en ny(are) kamera, om intresset för att ta den typen av foton finns så är det rätt lätt att fynda nu.

Som redan nämnts, EOS 30-nånting eller EOS 3 är fina grejer för få slantar idag.

Jag tolkar det..

Det kostar mindre att köpa en annan begagnad Canon än att försöka laga. De kostar 500-1500 kr på blocket för de flesta modellerna. En Eos 33V eller 30V är den sista analoga Eos:en på motsvarande funktionsnivå. Föregångaren Eos 30/33 är också bra liksom storebror Eos 3.

Har sett proffsmodellen Eos 1V är 1500 kr.... Den kostar 25.000 ny enligt prislistan... Analoga Eos-kameror har ett minimalt värde.

Som det bara är att slänga den då.....
Tack för snabbt svar. Lägger henne till handlingarna och skickar en önskan till den övre ordningen om en digital Canon med zoom....

Tack Johan...

Jag skulle passa på att uppgradera till en ny(are) kamera, om intresset för att ta den typen av foton finns så är det rätt lätt att fynda nu.

Som redan nämnts, EOS 30-nånting eller EOS 3 är fina grejer för få slantar idag.

För snabbt svar och jag har en annan kamera - en liten digitalvariant (Olympus 7,1MP) som jag är mycket nöjd med. Men som sagt, en "riktig" kamera står på önskelistan.....
Ska publicera mitt första foto här så kan ni se vad jag ser....... //Inger

Äger en Canon EOS 650 med zoomlins 28-70mm och speedlite 300EZ blixt

Släng kameran:( Objektivet kan du använda på en digital Canon EOS. Blixten är passé om du inte vill köra med manuella inställningar på den. Jag har kvar min EOS 100 av rent sentimentala skäl, ibland får den en rulle svart-vitt att livnära sig på men det är sällan numer...

Hänger en ny kamera på pengafrågan kan du ha mycket kul med vilken gammal EOS 350D (eller senare) som helst. Går för en spottstyver på Tradera!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar