Ellen B
Medlem
Har tidigare testat att köra lite i Aperture och tog nu hem testversionen av den senaste versionen (3) för att åter testa om det kan vara något för mig. Har nu lagt in några GB med bilder och det går för det mesta så otroligt seg. Man klickar på en bild och får sitta och vänta en stund innan den visas. Efter att betygsatt några bilder får man sätta sig och göra något annat medan datorn tänker (eller vad den nu gör). Min dator är en Mac Book Pro 13" med 2 GB i arbetsminne köpt strax innan jul. Har tänkt att lägga till en del minne och antar att det kommer att göra datorn lite snabbare, men tycker ändå att det åtminstone borde gå att göra något med datorn som den är. Jag har inga särskilt höga krav vad gäller prestanda, men det måste ju ändå gå att använda datorn.
Har någon annan den här erfarenheten? Kand det vara någon inställning som är fel? Hänger det helt på minnet? Krävs det en supermaskin för att kunna köra Aperture? Gillar annars upplägget i programmet och om det bara gick lite snabbare så kommer skulle jag nog kunna tänka mig att köpa det.
Har någon annan den här erfarenheten? Kand det vara någon inställning som är fel? Hänger det helt på minnet? Krävs det en supermaskin för att kunna köra Aperture? Gillar annars upplägget i programmet och om det bara gick lite snabbare så kommer skulle jag nog kunna tänka mig att köpa det.