Annons

Skärpning i Camera raw!!

Produkter
(logga in för att koppla)

tintin

Avslutat medlemskap
Hej!

Har precis hittat skärpningsdelen i camera raw och ytterligare en pusselbit faller på plats :)

Nu till saken är att jag har en engelsk version och jag förstår heller ej vad delarna i skärpning står för. te x amount radius, detail, maskning.

Även Nioce reduction delen

Någon som skulle vilja förklara ingående vad det olika reglagen gör för bilden och hur jag ställer in måttligt hur skall jag veta att jag ej tar i för mycket.

Mvh Annelie

hej Anders jag har läst den, men jag skulle vilja veta mer ingående vad de olika reglagen gör på bilden.

Tex om jag har en porträttbild vad gör de olika reglagen på bilden??

Hej!

Har precis hittat skärpningsdelen i camera raw och ytterligare en pusselbit faller på plats :)

Nu till saken är att jag har en engelsk version och jag förstår heller ej vad delarna i skärpning står för. te x amount radius, detail, maskning.

Även Nioce reduction delen

Någon som skulle vilja förklara ingående vad det olika reglagen gör för bilden och hur jag ställer in måttligt hur skall jag veta att jag ej tar i för mycket.

Mvh Annelie

Kolla i manualen till programmet. Där får du de svar du söker.

hej Anders jag har läst den, men jag skulle vilja veta mer ingående vad de olika reglagen gör på bilden.

Tex om jag har en porträttbild vad gör de olika reglagen på bilden??

Om du förstorar till 100% och sedan håller nere "Alt" (på Windows) och samtidigt drar i reglagen får du en ganska bar uppfattning om vilken påverkar de har på bilden.

Jag gjorde en liten film om just skärpning i Camera Raw men får varna känsliga tittare att jag är långt ifrån någon expert på att göra filmer så hoppas att ni har överseende med detta. Nu är jag inte heller expert på just skärprning men ni kanske hittar någon behållning i filmen.

http://youtu.be/QOfd_gri25I?hd=1

Jag gjorde en liten film om just skärpning i Camera Raw men får varna känsliga tittare att jag är långt ifrån någon expert på att göra filmer så hoppas att ni har överseende med detta. Nu är jag inte heller expert på just skärprning men ni kanske hittar någon behållning i filmen.

http://youtu.be/QOfd_gri25I?hd=1

Tack Jonas!

Precis vad jag menade och nu förstår jag tack tack.
drog in på din hemsida... mycket fina bilder
mvh Annelie

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto