Maxieboy
Aktiv medlem
Jag har haft mitt Sigma 70-200mm f/2.8 APO EX HSM DG, sedan i fjol sommar och har skickat det till Tura i kungsbacka en gång redan för justering. Då hade jag en Nikon D100 och det verkade fungera och fokusera rätt till den kameran. Nu har jag uppdaterat mig till en Nikon D200. Helt plötsligt så blir det nu front fokus på ca15mm vid 200mm brännvidd och ca5mm vid 70mm brännvidd men bara vid bländare 2,8 - 4 Vid bländare 5 är det helt OK vid alla brännvidder. MÄRKLIGT!!!
Min fråga: Är det lönt att skicka in det till Tura igen för en ny justering? Förra gången byttes det ett chips, men i övrigt vet jag inte vad som justerades.
När skall Tamron 70-200mm/2,8 komma i butikerna?
Är det någon som vet vilket pris den kommer att hamna på? Är det kanske bättre att satsa på en Nikkor 80-200/2,8 ?
Alla mina andra objektiv fokuserar klockrent på min nya D200 så det borde ju inte vara kameran som strular.
Min fråga: Är det lönt att skicka in det till Tura igen för en ny justering? Förra gången byttes det ett chips, men i övrigt vet jag inte vad som justerades.
När skall Tamron 70-200mm/2,8 komma i butikerna?
Är det någon som vet vilket pris den kommer att hamna på? Är det kanske bättre att satsa på en Nikkor 80-200/2,8 ?
Alla mina andra objektiv fokuserar klockrent på min nya D200 så det borde ju inte vara kameran som strular.