edovan
Aktiv medlem
Enligt ett flertal sidor på nätet samt Pentax egen manual (som kan hittas här:http://www.pentax.com/docstore/incl...=903022&thispath=cat_197\&file=KX.pdf&appid=1) så finns det en funktion för skärpedjupskontroll på Pentax KX. Problemet är att jag bara inte fattar hur man ska aktivera den...
Manualen som Pentax har scannat in är tyvärr väldigt mörk och det är svårt att se exakt var knappen i fråga sitter, men det verkar som att nånstans kring MLU-knappen och självutlösaren ska den finnas. Men där finns ingen mer knapp...
Jag läste nånstans att på Pentax MX (eller vilken modell det nu var) så var funktionen inbygd i självutlösarspaken, dvs man drog den bara åt motsatt håll. Men det funkar inte på KX:en.
Så jag ser några alternativ:
- DOF previewen är trasig på min kamera
- Jag är blind och/eller korkad som inte hittar knappen
- "DOF preview" är nåt helt annat och jag ÄR korkad
Manualen som Pentax har scannat in är tyvärr väldigt mörk och det är svårt att se exakt var knappen i fråga sitter, men det verkar som att nånstans kring MLU-knappen och självutlösaren ska den finnas. Men där finns ingen mer knapp...
Jag läste nånstans att på Pentax MX (eller vilken modell det nu var) så var funktionen inbygd i självutlösarspaken, dvs man drog den bara åt motsatt håll. Men det funkar inte på KX:en.
Så jag ser några alternativ:
- DOF previewen är trasig på min kamera
- Jag är blind och/eller korkad som inte hittar knappen
- "DOF preview" är nåt helt annat och jag ÄR korkad