cardazio
Aktiv medlem
Min laptop slutade just fungera och funderar då på att övergå till en stationär för att få högre hastighet, lägre kostnad och högre tillförlitlighet i allt (mina 2 senaste laptops har fallerat pga grafikkort / strömförsörjning, så nu har jag tröttnat på bärbara ).
Det jag behöver hjälp med är att bestämma kravbilden på bildskärmen. Jag tror att jag vill ha följande, men det är en stor skillnad mellan vad man tror och verkligheten ibland:
27-30" wide 16:9 eller 21:9 (för arbetsytorna i PS)
> 95% Adobe RGB
Matt panel
IPS
Färgdjup 10 Bitar? (kör raw 12 bit)
Minst 2560x1440 - hade troligen varit trevligt med högre dock på 30"
Responstid ? (OBS spelar vanligen inte spel på datorn, men är trevligt att ha valet)
Kontrast, ljusstyrka etc har jag inte satt mig in i ännu, men här har ni säkert förslag.
Svärta, bleeding, judder horisontellt/vertikalt etc... (lista gärna saker att titta på)
Budget: Helst max 5k, gärna mindre (dock prioriterar jag alltid kvalitet så är det något extra..)
(Kör Nikon D800 just nu och har inga problem att köpa begagnat)
Vad föreslår ni?
Det jag behöver hjälp med är att bestämma kravbilden på bildskärmen. Jag tror att jag vill ha följande, men det är en stor skillnad mellan vad man tror och verkligheten ibland:
27-30" wide 16:9 eller 21:9 (för arbetsytorna i PS)
> 95% Adobe RGB
Matt panel
IPS
Färgdjup 10 Bitar? (kör raw 12 bit)
Minst 2560x1440 - hade troligen varit trevligt med högre dock på 30"
Responstid ? (OBS spelar vanligen inte spel på datorn, men är trevligt att ha valet)
Kontrast, ljusstyrka etc har jag inte satt mig in i ännu, men här har ni säkert förslag.
Svärta, bleeding, judder horisontellt/vertikalt etc... (lista gärna saker att titta på)
Budget: Helst max 5k, gärna mindre (dock prioriterar jag alltid kvalitet så är det något extra..)
(Kör Nikon D800 just nu och har inga problem att köpa begagnat)
Vad föreslår ni?
Senast ändrad: