Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Skärmen har sugit sig fast i bordet!

Produkter
(logga in för att koppla)

Bibi

Aktiv medlem
Finns det någon vänlig människa som kan hjälpa mig med dagens, minst sagt irriterande, i-landsproblem?

Jag skulle möblera om hemma och flytta bordet datorn står på till vardagsrummet. Skärmen vägrar flytta sig en endaste millimeter. Det gäller en 20'' TFT-skärm som står på ett glasbord. Skärmen tycks ha sugit sig fast i bordskivan på någon vis.

Ja, och nu börjar mitt latin ta slut, vet inte vad jag skall hitta på. Tips, idéer, förmanande ord?

I värsta fall så kan man nog göra som med glaskonserver, försöka föra in en liten skruvmejsel eller dylikt föremål och försöka skapa en lite spalt där luft kan krypa in under fotens kant. Går inte det kan man kanske på baksidan borra ett litet hål. OBS! Om det nu är undertryck som är boven.
Kan ju även tänka mig att det finns gummi under stativfoten kanske och då hjälper nämnda föga.

Tusen, tusen tack! Med en vanlig kniv lossnade den på en gång. Tänkte faktiskt på kniven själv i ett tidigt stadium men slog bort den tanken.

Tack skall ni ha, FS är faktiskt toppen! Nu skall jag fortsätta ommöbleringen.

Detta var en av dom roligaste rubriker på en tråd jag sett. En tjurskallig skärm som inte vill flytta :)

Bra att det löste sig dock..

/Peter

ANNONS