amanda_w
Ny medlem
Hej,
Har en nystartad enskild firma (drygt 1 år) och ska nu bli sjukskriven på 75% under några månader så försäkringskassan utreder just nu om jag kan få ersättning.
Fastnar vid frågan "vilken lön skulle en anställd med samma arbetsuppgifter, utbildning och erfarenhet ha?".
Vad sjutton ska jag basera det på? Finns det någon minimilön man kan utgå från? Gick ut gymnasiet (fotolinje) sommaren 2012 och så kan man väl säga att jag har knappt 1 års arbetserfarenhet.
Dessutom sminkar jag och bloggar i samma företag. Det kanske försvårar det ytterligare att utreda vad man skulle tjäna.
Vet ni vart jag bör vända mig för rådgivning?
Tacksam för svar!
Har en nystartad enskild firma (drygt 1 år) och ska nu bli sjukskriven på 75% under några månader så försäkringskassan utreder just nu om jag kan få ersättning.
Fastnar vid frågan "vilken lön skulle en anställd med samma arbetsuppgifter, utbildning och erfarenhet ha?".
Vad sjutton ska jag basera det på? Finns det någon minimilön man kan utgå från? Gick ut gymnasiet (fotolinje) sommaren 2012 och så kan man väl säga att jag har knappt 1 års arbetserfarenhet.
Dessutom sminkar jag och bloggar i samma företag. Det kanske försvårar det ytterligare att utreda vad man skulle tjäna.
Vet ni vart jag bör vända mig för rådgivning?
Tacksam för svar!