Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Site lägger sin logo på min bild

Produkter
(logga in för att koppla)

MWPhoto

Aktiv medlem
Hur ställer ni er till detta "otyg"?
Jag kan inte se någon anledning till varför de slänger på sin logo. Det stör mig fruktansvärt. De mer seriösa ställen jag är på gör inte så.
Intresserad av att höra era argument.
De påstår att om någon stjäl bilden så vet man varifrån den kommer... Men jag tycker det är fotografens huvudvärk.

http://www.modelbase.co.za/store/ports/StauntoN-226-1176969797.jpg

Hur som helst så är det en sprillans ny Sydafrikansk site som jag hoppas kan bli något.

Det där var väl ett jävla otyg. Det är väl upp till respektive fotograf att vattenmärka sina bilder - om man vill det. Nu får man en känsla av att de äger bilden, vilket inte är fallet vad jag förstår. Det där ser jag som att snylta på någon annans copyright. Det där får de lägga av med. Känns lite bildbyråfasoner alá "Getty Images" etc.

mvh/Ove

Inga fler synpunter?
Hur som sa har de efter min och nagra andras kritik valt att plocka bort detta for nya bilder som laddas upp.

FILM) (ulltand skrev:
Nja... Det som slår mig är att dom tar din bild, lägger in sin blaffa och sedan sparar om den.
Lite trist för bildens kvalitet. Du visar inte den kvalitet du laddat upp.
Verkligen, och med tanke på bildens storlek, verkar den vara sparad runt kvalité 5 av 12.
Om den sparas om i den komprimeringsgraden så....

Haller med, vi hart klagat pa bildkvaliteten ocksa. Killen som driver sidan verkar latsas att inte forsta varfor bilderna presenteras i skitkvalitet.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar