ANNONS
Annons

Single Weight 150g fiberpapper?

Produkter
(logga in för att koppla)

Graal

Avslutat medlemskap
Någon som känner till om och i så fall var man kan köpa tunna, sk "single weight", 150g fiberpapper? Amerikanska Freestyle säljer Slavich Unibrom i single weight grad 2,3 och 4, som är ett kalltonspapper. Kanske finns det fler på marknaden, ev varmtonspapper? Använde själv mycket Emaks P888 när det fanns att tillgå. Hade tänkt använda det som pappersnegativ vid kontaktkopiering samt även för omvänd kopiering (med baksidan av papperet uppåt) för att slippa de långa belysningstider och den större "luddighet"/lägre kontrast som vanlig "double weight" 250g ger med dessa tekniker.
Hälsn, Nils.

Senast ändrad:
Kentmeres Art-papper fanns även i tunnare varianter och jag har lite kvar av det ganska tunna Art DeLuxe samt supertunna Art Document, men dessa är också kalltonsvarianter. Men jag tror Art-papperena är på väg att försvinna (om de inte redan gjort det?) och jag skulle bli glad om någon tunn varmtonsvariant fanns som alternativ? Art fanns också bara i en eller max 2 gradationer. Då är ju Slavich Unibrom ett bättre alternativ då de finns som både 2,3 och grad 4. Fast bäst vore ju om något VC/(MG)-papper fanns som single weight?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar