Annons

Simplyelectronics.net eller Cyberphoto.se

Produkter
(logga in för att koppla)

JohanDotse

Aktiv medlem
Jag går i tankarna om att köpa ett Canon EF 135mm f/2.0L USM från Simplyelectronics.net i England.

Objektivet kostar 8200 kr (inkl.moms och frakt). Det kostar 11.900 kr på Cyberphoto.se

Vad skall man tänka på när man handlar från ett utländskt bolag? Är garantin annorlunda exempelvis?

Berätta gärna vad som är fördelarna att handla hos exempelvis Cyberphoto.se som finns i Sverige.

Min kompis beställde från Simplyelectronics.net och fick sitt objektiv på 5 arbetsdagar med DHL.

Jag går i tankarna om att köpa ett Canon EF 135mm f/2.0L USM från Simplyelectronics.net i England.

Objektivet kostar 8200 kr (inkl.moms och frakt). Det kostar 11.900 kr på Cyberphoto.se

Vad skall man tänka på när man handlar från ett utländskt bolag? Är garantin annorlunda exempelvis?

Berätta gärna vad som är fördelarna att handla hos exempelvis Cyberphoto.se som finns i Sverige.

Min kompis beställde från Simplyelectronics.net och fick sitt objektiv på 5 arbetsdagar med DHL.

Bara å köpa Johan, jag köpte mitt 135/2 på Simply!

När det gäller kameror får du ju rätta kontaktdon, svensk manual etc men när det gäller objektiv är det ju inte så förstås..kanske tillkommer nån tullavgift? Kanske gäller inte Öppet köp och servicen behöver göras i England?

Simplyelectronics.net kör väl med gråimport från asien? Canon har vad jag vet inte längre världsgaranti, och i så fall måste du skicka objektivet till Simplyelectronics för alla garantiärenden. Jag är osäker på om Canon har europagaranti, men om de har det finns det europeiska handlare som tar under 9000 kr, som i så fall skulle kunna vara ett alternativ.

Eftersom du inte verkar ha något emot gråimport varför inte japanphoto.se för 10k? Det blir lite lättare att få service om det strular.

hej oscar

har beställt en 135mm f 2.0 igår hos Simplyelectronics.net och hoppas att få objektivet snart, hur länge har du väntat

tack för svar

mvh-senko

Hello Senko
Jag fick det efter en vecka. De lade nog ordern mot asien efter jag beställt. Nöjd iallafall och canon har AF nollat det åt mig utan kostnad. Du vet är man trevlig mot dom så får man mycket gratis!

För dem som vill beställa något från Simplyelectronics.net är att först veta att de kommer att vänta en lång tid, beställde jag linsen den 31 mars och fick den 19 april
16-de April sände de mitt paket så att inga problem med DHL.
Jag tycker det är bättre att köpa 12-13 de-i månaden att paketet skickades till 16-de.

MVH-Senko

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar