Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Simpleviewer från LR4 - hur få det att funka för Apples OS?

Produkter
(logga in för att koppla)

Martin F

Aktiv medlem
Hej!

Jag håller på att uppdatera min hemsida och gör gallerier via Lightroom 4. Har kört Simpleviewer eftersom jag gillar den typen. Enligt deras hemsida ska det funka även för Mac och Iphone numera, men enligt kompisar som testat på Iphone får de meddelande om att de behöver Flash.

Går detta att lösa eller vad gör jag för fel? Behöver jag uppgradera Simpleviewermodulen i LR eller nåt sånt?

Exempel på ett av mina gallerier som inte sägs funka på Iphone:
http://www.martinfransson.com/Galleri/Blandat/index.html

Just nu har jag löst det genom att göra dubbla gallerier - ett i Simpleviewer och ett vanligt html-galleri. Lite omständigt.

Eftersom SimpleViewer bygger på Flash så behöver man Flash, ja. Nu vet jag inte exakt hur LR's variant funkar men jag har för mig att den "äkta" SimpleViewern som man laddar hem från Airtights sida (eller em det är Porta-varianten) har en ingyggd funktion som visar en HTML-variant ifall besökaren inte har Flash.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto