Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sima 10-20 EX på D200

Produkter
(logga in för att koppla)

krisen

Aktiv medlem
Hej. Jag har beställt ett 10-20 att använda till min D70 fram tills jag får hem D200 (beställd i början av 2006).

Cyberphoto skriver följande om kombinationen 10-20 och D200:

"Den bakre fokuseringsknappen (AF-on) på
Nikon D200 fungerar inte med Sigmas HSM-objektiv. Eftersom denna knapp används
av relativt få fotografer så bör det dock inte utgöra något större problem.
Sigma håller på att ta fram ny objektiv-firmware som ska fixa detta på framtida versioner."

Innebär detta att man kan uppgradera de befinliga objektiven eller kommer jag helt enkelt få leva utan funktionen på min D200?

Det är flera Sigma objektiv som detta gäller. Då jag själv har ett 70-200/2,8 HSM och varit i kontakt med www.turascandinavia.com Bo Delborg. Han säger att objektiven kommer att uppgraderas kostnadsfritt så att denna funktion funkar.

AeS skrev:
Det är flera Sigma objektiv som detta gäller. Då jag själv har ett 70-200/2,8 HSM och varit i kontakt med www.turascandinavia.com Bo Delborg. Han säger att objektiven kommer att uppgraderas kostnadsfritt så att denna funktion funkar.

Jo, jag förstår att det gäller fler objektiv.

Bra att man kan få det åtgärdat iaf.

Tack för svaret.

Mvh.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto