Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sihma 50-500 "Bigma"???

Produkter
(logga in för att koppla)

SubEvent

Aktiv medlem
Du kanske ska titta på Sigmas nya 150-500 istället. Modernare konstruktion, har bildstab.
 
Jo...men man missar ju den stora zoomkapaciteten från 50-500...fantastiskt att kunna ha ett objektiv som klarar ett så brett spektrum.

Sedan är det objektivet längre än 50-500 (storleksmässigt längre så att säga)
 
50-500 är ett relativt mediokert objektiv. Zoom-omfång? Javisst, men se'n då? Det tar liksom slut efter det. En 10X zoom till SLR är inte vettigt. 150-500 ( 3 1/3 x är betydligt vettigare.
 
Ah...ok.
Sigma har ju även ett 80-400 med bildstabilistor mm...men det kanske faller under samma kategori?

Kikade även på ett Tokina 80-40 - som dock inte hade stabilisatorn, me detta verkade betydligt lättare. Kollat runt lite och hör många som klagar på långsam AF på denna glugg...

Jag är iofs inte bortskämd. Använt ett gammalt 70-300 kitobjektiv innan så jag antar att vilken som helst av de jag kikat på (inkl. 150-500) lär vara rejält bättre...
:)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.