Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sigmaobjektiv till en Sony A200

Produkter
(logga in för att koppla)

MartinHolm

Ny medlem
Hejsan jag köpte nyligen två sigmaobjektiv på loppis som jag trodde jag skulle kunna använda till min Sony A200. Men det gick såklart inte så nu undrar jag om det är någon som vet om det finns någon mellanring eller adapter så jag kan använda dem.

Objektiven är:
Sigma SAF UC Zoom 70-210mm 1:4-5,6 Multi-coated
Sigma SAF DL Zoom 35-80mm 1:4-5,6 Multi-coated

Objektivfästet är för SA/KPR

Tacksam för svar!
Martin

Objektiven är inga topp-presterare kan jag påstå, har båda två (Fast med Minolta-fattning) och det är inget att hänga i julgranen...

Objektivfattningen har jag inte hört talas om, så jag skulle använda dom som pappersvikt!

Jag kan inte använda dem för objektivfattningen är fel.

Tack för svaren, jag gav 75 kronor för de två objektiven och en Sigma SA 300, känns inte så farligt ändå!

/Martin

35-80 kan du om inte annat vända bak-och-fram och sätta framför ett annat lämpligt objektiv, som "försättslins" (fast det blir ju ett försättsobjektiv). Kortare brännvidd ger större förstoringsgrad. Om det blir bra vete fan, men det kan vara skoj att prova.

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto