ANNONS
Annons

Sigma zoom kompabilitet

Produkter
(logga in för att koppla)

tk_jkpg

Medlem
Kom över ett äldre Sigma Zoom 75-200 1:3.8 (nr: 2052003) som jag vet passar till Nikon F401 och Nikon FG men det funkar inte på Nikon F70. Det står FEE och bländartalen blinkar hej vilt på diplayen.

Någon som kan detta eller vet nån bra info på nätet?

Testa att göra rent kontakterna på objekktiv och kamera.
Annars så är det visst så att vissa Sigma-gluggar har funkat mindre bra med nyare hus och måste uppgraderas.
/Micha

Råkade ut för samma problem med min D70 och Sigma 70-300mm f/4-5.6 APO Zoom Macro Super II objektiv. Det funkade länge men helt plötsligt stod det bara fEE??? Vad är felet? Det är en ny kamera och ett objektiv avsett för just denna kamera...

Daniel, se till att bländarringen är inställd på minsta bländare, i ditt fall 32, om jag inte minns fel.

/Micha

Är det ett autofokus??? Annars måste du ju köra på läge M (manuellt)...sen skall bländaren stå på minsta som Micha påpekade. En del objektiv finns det en låsning på bländar ringen som måste vara i ex. mitt fasta 50 1.8 måste man låsa med en liten "flärp"

Om inte prova att sätta dit å ta bort det några ggr. får jag göra på en del objektiv innan den fattar..och gör rent kontakterna med ett suddigummi.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar