Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sigma - utmärkt bra service!

Produkter
(logga in för att koppla)

ku_och

Aktiv medlem
Hej alla!

Normalt bruka folk ja bara skriver forumsinläg om ngt inte fungera. Idag har det varit tvärtom för mig!

Jag köpte en Sigma 4/100-300 nyligen i Tyskland, begagnat men bara 3 månader gammalt. När jag monterade den på min D200 upptänkte jag direkt, att AF fungerade inte korrekt - den darrade runt fokuspunkten. Efter en kort emailkonversation med Sigma Tyskland hinvisade man mig till Sigmas Service i Sverige, på TuraScandinavia i Kungsbaka.

Skrev mail dit, fått bekräftat att jag kan lämna in Objektivet där. Träffades med servicetekniker Bo Delborg igår,lämnade objektivet direkt hos hon. I sent eftermiddags igår ringde han mig för att berätta att objektivet är klart. Han har bytt någon kretskort.

Hämtade objektivet idag (24t efter inlämmningen!!!) och felet är bort, och reparaturet gå självklart på garanti.

Det kålla jag UTMÄRKT BRA SERVICE. Tack, Bo!!!

Okej, här kommer mina erfarenheter från samma företag.

I våras la mitt Sigma 18-50/2.8 helt plötsligt av. När jag skulle använda det visade min Canon 20D "Err99" i displayen. Ganska så retfullt eftersom jag knappt använt objektivet, det var mer eller mindre sprillans nytt.

Skickade in gluggen till ovan nämnda företag efter att jag fått Bo Delborgs visitkort på fotomässan i Jönköping.

När det gått två månader utan att jag hört ett pip ringde jag Bo och frågade vad som hänt. Han kollade på datorn (och lät väldigt ointresserad) och sa att mitt objektiv inte fanns hos dom. Jag blev naturligtvis lite irriterad och bad honom att kolla lite noggrannare - vilket han gjorde. En stund senare ringde han upp och meddelade att de hittat gluggen.

Ytterligare en månad senare fick jag tillbaka objektivet, men när jag hade tagit några bilder märkte jag att allt inte stod rätt till. Visserligen fungerade gluggen som den skulle men alla bilder var liksom skimmrande och oskarpa i mitten.

När jag tittade lite närmre upptäckte jag att det näst översta linselementet hade ett kluster av repor i mitten. Något som alltså ger en softfokus-effekt i bilden. Objektivet är med andra ord oanvändbart.

Så nu får jag skicka tillbaka skiten igen. Du kan säkert räkna ut att jag inte är fullt lika imponerad.

/Joakim

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar