Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Sigma till Minolta utan HSM, varför?
- Trådstartare Dimage7d
- Start datum
Dimage7d
Aktiv medlem
WFS) (SiC skrev:
Kanske för att Minolta har fokusmotorn inbyggd i kamerahuset?
Oups, det låter ju troligt.
Nome Nescio
Aktiv medlem
Det finns SSM till minolta.
Vad jag har förstått så har inte Sigma licens på de HSM, USM, SSM, etc tekniker som används av de olika tillverkarna. Utan de kör med reversed engineering och de har inte lyckats på ett tillfredställande sätt med minolta fattningen.
Vad jag har förstått så har inte Sigma licens på de HSM, USM, SSM, etc tekniker som används av de olika tillverkarna. Utan de kör med reversed engineering och de har inte lyckats på ett tillfredställande sätt med minolta fattningen.
Dajo
Aktiv medlem
Nome Nescio skrev:
Det finns SSM till minolta.
HSM är ju Sigmas eget system...
Dimage7d
Aktiv medlem
Dajo skrev:
HSM är ju Sigmas eget system...
Japp, och den finns inte till Minolta och Pentax
Dajo
Aktiv medlem
Dimage7d skrev:
Japp, och den finns inte till Minolta och Pentax
Nej det finns inte men inte pga licensproblem eftersom det är Sigmas egen lösning.
objernulf
Aktiv medlem
Det är enbart de allra senaste Minoltahusen som stöder motor i objektivet. Sigma skulle därför behöva två olika serier till Minolta för att täcka huvuddelen av möjliga köpare. Det blir då inte lönsamt.
Järmför med Canon där alla kamerahus sedan starten har samma motortyp (i objektivet) och Nikon där alla kameror sedan F90 (1992 + F4 från 1988) stöder både motor i kameran och i objektivet.
Järmför med Canon där alla kamerahus sedan starten har samma motortyp (i objektivet) och Nikon där alla kameror sedan F90 (1992 + F4 från 1988) stöder både motor i kameran och i objektivet.
stäck
Aktiv medlem
Sigma 800/5,6 och 500/4.5 ser ut att finnas med HSM för Minolta, åtminstone enligt Cyberphoto. Antingen är det nån liten detaljmiss, eller också har Sigma "knäckt" Minoltas SSM (som själva bara orkar sätta det på de allra dyraste objektiven).
Toba
Aktiv medlem
objernulf skrev:
Det är enbart de allra senaste Minoltahusen som stöder motor i objektivet. Sigma skulle därför behöva två olika serier till Minolta för att täcka huvuddelen av möjliga köpare. Det blir då inte lönsamt.
Men varför skippar de oss Minoltaägare helt med sina motor-only-objektiv?
Själv hade jag precis bestämt mig för Sigmas 150/2.8 Macro, men så visar det sig att den inte finns med Minoltafattning
Dimage7d
Aktiv medlem
objernulf skrev:
Då borde ju de nya "digital" objektiven kunna vara försedda med motor.