Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sigma Super-fråga (Canon)

Produkter
(logga in för att koppla)

Illerfantasten

Aktiv medlem
Hej.

Inhandlade en sigma super till min 40D igår.

Idag satte jag mig för att leka lite och se vad för inställningar jag kan göra i kameran.

När jag går in under meny-valet (med kameran i M-läge) "C.Fn inställningar extern blixt" får jag ingen åtkomst. Kameran påstår att det är en inkompatibel blixt eller att den är avstängd.

Varför gör den så?

Jag har testat att ha blixten i alla tre lägen (påslagen förstås) ; TTL, Mh och Ml, men jag får ändå ingen åtkomst.

Jag har tyvärr förlagt min manual till kameran så jag kan inte rådfråga den.

Skall jag inte kunna ändra inställningarna eller är det något som är fel?

Tacksam för svar.

Det är väldigt sällan man kan ställa in C.Fn inställningarna på andra blixtar än canons (om det ens går?) och då enbart på 580EX2 och 430EX2 om jag inte missminner mig... Så du får helt enkelt göra de inställningarna på blixten direkt. Problemet är att man oftast behöver man manualen för att se vad man sysslar med, kolla om du kan finna den här nånstans..:
http://www.sigmaphoto.com/flashes/flashes_flashes_details.asp?id=3257
/FLiP

Senast ändrad:
ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto