Annons

Sigma mörkar!

Produkter
(logga in för att koppla)

Zambody

Aktiv medlem
Efter ett års väntetid på ett Sigma 180 EX 3.5 till Pentax ger jag nu upp! Under tiden har gluggen varit listad på Sigmas websida som aktuell modell utan kommentar!
Jag har sökt på engelska, tyska och franska men inte hittat en webshop som har haft objektivet för omgående leverans. Uppgivna tider på 1 - 3 veckor ser jag som from(?) förhoppning. Jag vet att min svenska leverantör gjort vad han kunnat.
Min gissning är att nya modeller är på gång, viket år som helst??
Har någon hört/sett något rykte eller fakta om detta???

maj 2005 vad det pressrelese så har det inte hänt något än så det blir förmodligen inget.
70-200mm F2.II 8 & 50-150mm F2.8 II
ska väl iaf vara på gång.

Sigmas 180mm är (har varit?) det enda längre makroobjektivet för pentaxfattning och det vore tragiskt om det också försvinner. Då får man byta fabrikat om man är intresserad av skygga insekter.

Ett tillräckligt stort arbetsavstånd är skillnade mellan att få eller inte få enbild.

Leverans på gång!

Efter 1 år och 3 veckor! Nu ligger ett Sigma 180 Ex macro för pentax och väntar på mig, (hoppas jag...)
Svårt att vara helt säker innan man har det i kameraväskan!

Det är många Sigma-objektiv i Pentax-fattning som har varit svåra att få tag på, det lär bero på att Sigma har sålt så bra för Canon och Nikon så deras produktionskapacitet har inte riktigt räckt till för Pentax, Sony och 4/3. Förhoppningsvis börjar Sigma nu komma ikapp sina beställningar. De har ju nu släppt nyheten att flera av deras HSM-objektiv kommer till Pentax och Sony, så Sigma tycks ha lagt in en högre växel.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar