Annons

sigma ex till minolta

Produkter
(logga in för att koppla)

pirken

Aktiv medlem
Jag är ute efter ett tele objektiv till min kamera, efter en tids sökande så har jag hittat några olika alternativ.

T.ex. sigma EX 70-200mm 2.8 HSM.

Eller Tokina AT-X 80-200mm 2.8 pro.

Pris skillnaden är ungefär 2000:- (på cyberphoto)

Att sigmat är snäppet bättre optiskt vet jag men hur är det med snabbheten. På cyberphoto står det att det inte finns nån hsm-motor i 70-200mm för minolta.

Fokuserar den lika snabbt och tyst ändå?

pirken skrev:
Jag är ute efter ett tele objektiv till min kamera, efter en tids sökande så har jag hittat några olika alternativ.

T.ex. sigma EX 70-200mm 2.8 HSM.

Eller Tokina AT-X 80-200mm 2.8 pro.

Pris skillnaden är ungefär 2000:- (på cyberphoto)

Att sigmat är snäppet bättre optiskt vet jag men hur är det med snabbheten. På cyberphoto står det att det inte finns nån hsm-motor i 70-200mm för minolta.

Fokuserar den lika snabbt och tyst ändå?

Har ett svagt minne av att fokuseringmotorn för Minolta sitter i kameran. Har Sigmat för Canon med HSM och den är tyst och tillräckligt snabb för mig. Dock har jag aldrig kört en Minolta så jag törs inte svara hur det fungerar med Minoltan.

Jag tänkte om inte sigmat har HSM så kanske Tokinat inte är så mycket långsammare kanske t.o.m. snabbare.

En till liten fråga angående tokina objektivet. Är det här en äldre variant av det??

Bilagor

• tokina1.jpg
    tokina1.jpg
    38.3 KB · Visningar: 154
Ingen som vet??
Det är en typ som försöker kränga det som en "proffs variant" av objektivet..och jag är lite osäker på det.

MYCKET var väl att ta i det står ju att den tappar lite kantskärpa men så farligt är det väl inte?

Hur som helst är 3-4000:- bra begagnat pris??

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar