Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Sigma EX 28-70/2,8 DF ASPH
- Trådstartare Kenta
- Start datum
DCS
Aktiv medlem
Jag har just en sån. Köpt till "specialpris", den enda skillnaden är väl att min är för Canon. Jag tycker att den är helt ok, inte riktigt samma byggkvalite som Canons L objektiv, men för mig duger det gott. Jag valde mellan Sigman och en begagnad glugg av Canons förra generation. Det känns som jag gjorde rätt att ta Sigman i stället. Det som jag tycker är trist med Sigman är att den definitivt inte är USM, den är tyvärr rätt högljudd i autofocus motorn, men jag vet inte om det är samma konstruktion på nikonvarianten.
langereis
Aktiv medlem
Skärpan vid 2.8
Jag funderar också på denna linsen. Jag tvekar för jag undrar hur skärpan är vid 2.8. Om skärpan är dålig vid 2.8 känns det onödig att bära en tung och stor lins som kräver dyra filtrar. Då är Nikons (i mitt fall) AFS 24-85 3.5-4.5 kanske ett bättre val. Nikons lins är små, lätt och tyst och har fått mycket bra kritik när det gäller skärpan, inte lika bra på distortion (utom vid 28 mm) men om man inte bruka fota arkitektur är det ok. Jag vet att photodo ger Sigman 3.9 vilket är mycket bra men igen: Nån som vet hur skärpan är vid 2.8?
Jag funderar också på denna linsen. Jag tvekar för jag undrar hur skärpan är vid 2.8. Om skärpan är dålig vid 2.8 känns det onödig att bära en tung och stor lins som kräver dyra filtrar. Då är Nikons (i mitt fall) AFS 24-85 3.5-4.5 kanske ett bättre val. Nikons lins är små, lätt och tyst och har fått mycket bra kritik när det gäller skärpan, inte lika bra på distortion (utom vid 28 mm) men om man inte bruka fota arkitektur är det ok. Jag vet att photodo ger Sigman 3.9 vilket är mycket bra men igen: Nån som vet hur skärpan är vid 2.8?