ANNONS
Annons

Sigma EX 180/2,8 DG OS HSM APO Macro 1:1 för Nikon AF

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej vänns, skulle vilja höra er åsikt om detta,, Har funderat länge på att köpa ett bättre macroobj. har nu tamron 90 men vill utveckla min macrofotografering + fågelfotografering så jag undrar om detta kunde vara ngt? Ni som har erfarenhet av macro (fjärilar mm) tror ni detta skulle kunna vara ngt? MVH Lollo Brandt

180/2,8 har väl inte kommit ut än och jag har ännu inte läst någon test. Jag har 150/2,8 och om man ser till skärpa/bakgrundsoskärpa och användning inom makro så är det strålande, dock så anser jag AF vara ganska dålig, ofta svep fram och tillbaka, svårt att hitta fokus. Om du tänker använda ett makro för fågelfotografering så blir jag därför orolig att kombinationen inte är den bästa. Nu har i alla fall 150 en avståndsbegränsning som gör att den behöver inte svepa hela sträckan om du nu tänker fota fåglar med det, troligen har 180 samma omkopplare?? Hade du tänkt att använda med en TC för fågelfoto?

Om man ser idag så är den dubbelt så dyr som 150/2,8 för inte så mycket mer i brännvidd, så mitt bud just nu utan att sett resultatet av 180 är att titta på 150/2,8 istället, skulle priset hamna med någon tusenlapp över 150 så kanske den är tänkbar. Dock så är den nog ganska tung? min gissning, vilket kanske gör den lite jobbigare att handhålla vid makro?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar