Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sigma eller Nikon-"kit" till D70

Produkter
(logga in för att koppla)

Tripod

Aktiv medlem
Står inför att hosta upp ett antal tusenlappar och köpa mig en D70, men vilket "kit" skall man slå till på?

Var inne i stan idag och klämde på kameran med nikons 18-70 glugg... ...den kändes ovanligt plastigt för att vara Nikon?

Några tankar kring mitt framtida val?
 
Köp Nikons 18-70. Det är riktigt prisvärt, bättre hittar du inte utan att slanta upp avsevärt mer. Dessutom ett bra brännviddsomfång som låter dig utforska det mesta utan att fastna i konsumtionshysterin.
 
Tripod skrev:

Några tankar kring mitt framtida val?

Gör en sökning här på forumet, frågan har behandlats många gånger.

Svaret har dessutom oftast varit detsamma, Nikons 18-70 rekomenderas eftersom den har bra prestanda, rätt brännviddsomfång och även ett bra pris.

Sigmalinserna hänger inte med kvalitetsmässigt, även om det krävs att man pressar linser för att dess tillkortakommanden skall synas.

Nikon 18-70 är knappast världshistoriens bästa lins, men den är helt klart det bästa för ett D70 kit. Och om du tycker att 18-70 är plastig, känn lite på Canons 300D + 18-50 lins, där snackar vi plast!

//
 
Sigma vs Nikon

Jag köpte kitet med Sigma optiken...
Jämförde sedan med min gamla Nikon 50 mm 1:4

ojojoj...vilken skillnad...

Köp nikonkitet!!!
 
Har man så stort intresse att man lägger 10k på en kamera så har man intresset av att vilja ha bra optik tror jag. Mitt råd är 18-70 kitet! :) (väntar spännt på att mitt ska "dimpa ner i brevlådan" men dagarna känns som år)
 
Jag bestelde min D70 med ett Nikon's 18-70 så klart ett kanon optik för dom få tusenlaparna nu väntar även jag ivrit på min kamera som ska komma någon dag nästa vecka. Fan vad skönt det ska vara att slipa min lilla kompacta hehe....
Har fotat lite med pappas D70:a och har inte var it med om skönare hehe bara att köpa sa jag till mig själv :)
D.G
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.