Annons

Sigma EF-530 DG st

Produkter
(logga in för att koppla)

YoinkFox

Avslutat medlemskap
Hejsan jag har en Sigma EF-530 DG st som jag vill få off-camera från min Sony A200 och har funderat och diskuterat mycket om detta nu, har iallafall hittat adaptrar som gör om mina hot-shoe:s till standard...men nu behöver jag en radiosändare som funkar till min blixt skulle någon av dessa funka och om inte varför och finns det någon annan ni kan rekomendera som inte kostar för mycket?
http://kaffebrus.com/radiosandare-for-hot-shoe-blixt-386.html

http://kaffebrus.com/radiosandare-for-hot-shoe-blixtar-865.html

http://kaffebrus.com/radiosandare-for-hot-shoe-blixtar-v4-989.html

tack på förhand:)
 
Hej,
Jag är rädd att ingen av dessa kommer fungera.
Åtminstone canonmodellen av samma blixt fungerar endast med TTL.
Jag förutsätter att samma gäller den varianten du har.
Man behöver ha Super-modellen av den blixten för att det ska fungera.
 
Hej,
Jag är rädd att ingen av dessa kommer fungera.
Åtminstone canonmodellen av samma blixt fungerar endast med TTL.
Jag förutsätter att samma gäller den varianten du har.
Man behöver ha Super-modellen av den blixten för att det ska fungera.

men det måste ju funka på något sätt...jag menar det finns ju andra som fått just min blixt off-camera
 
Som sagt är jag inte säker hur det är med modellen till sony. Men modellen till Canon fungerar helt enkelt bara med ttl. Jag hade nämlighen en sådan blixt själv. Jag pratade även med svenska agenten för sigma som testade på ett av sina egan exemplar och verifierade att det inte fungerar.
Men om du vill testa ändå så köp ett paket med sändare och mottagare på ebay. Där går de att få för ca 150:- (+ev. tull och moms) eller gå till en fotoaffär och testa med någon liknande sändare. Borde ge samma resultat om du använder en pc-sync sladd.
 
Som sagt är jag inte säker hur det är med modellen till sony. Men modellen till Canon fungerar helt enkelt bara med ttl. Jag hade nämlighen en sådan blixt själv. Jag pratade även med svenska agenten för sigma som testade på ett av sina egan exemplar och verifierade att det inte fungerar.
Men om du vill testa ändå så köp ett paket med sändare och mottagare på ebay. Där går de att få för ca 150:- (+ev. tull och moms) eller gå till en fotoaffär och testa med någon liknande sändare. Borde ge samma resultat om du använder en pc-sync sladd.

jag kan itne handla på ebay, jag är 17 än så länge :/
 
Du kan lätt testa om det fungerar med hjälp av en liten bit sladd.
Tiggersignalen på canon, nikon osv sluter mellan själva skon och mittenstiftet. Det ser man på adaptrarna som bara har en pinne i mitten. Har du skaffat adaptrarna du pratar om i första inlägget kan du testa så om din blixt slår. Modellen jag hade reagerade inte i något av lägena.

Så testa innan du lägger för mycke pengar så blir du inte besviken.

Annars finns det långa ttl-kablar (upp till 10m) på ebay. Prata med nån i famlijlen, släkt eller vänner med t.ex. visa hos swedbank så kan de generera ett engånsvisakort och handla på om de är osäkra på ebay.
 
Du kan lätt testa om det fungerar med hjälp av en liten bit sladd.
Tiggersignalen på canon, nikon osv sluter mellan själva skon och mittenstiftet. Det ser man på adaptrarna som bara har en pinne i mitten. Har du skaffat adaptrarna du pratar om i första inlägget kan du testa så om din blixt slår. Modellen jag hade reagerade inte i något av lägena.

Så testa innan du lägger för mycke pengar så blir du inte besviken.

Annars finns det långa ttl-kablar (upp till 10m) på ebay. Prata med nån i famlijlen, släkt eller vänner med t.ex. visa hos swedbank så kan de generera ett engånsvisakort och handla på om de är osäkra på ebay.
jag fattar inte riktigt va du menar men de flesta säger att cactusen ska funka nu i V4 om man har standard adaptrar... men sen finns de filmer som visar att de inte funkat innan...och ja menar de står att ST:n funkar om du har Nikon men inte om du har Canon etc...har inte de med foten att göra då...att nikon är standard och det är därför det fukar eller något sånt?
 
Det är möjligt att det fungerar.
Det fungerade inte på canon förr. Nu äger jag inte blixten längre. Har de hittat en lösning så är det jättebra. Jag ville bara uppmärksamma dig på det potentiella problemet så du inte köper på dig massa saker du inte kan använda.
 
Det är möjligt att det fungerar.
Det fungerade inte på canon förr. Nu äger jag inte blixten längre. Har de hittat en lösning så är det jättebra. Jag ville bara uppmärksamma dig på det potentiella problemet så du inte köper på dig massa saker du inte kan använda.

jag fick detta på ett forum(och liknande svar på andra)
"I have the "Cactus"-branded version of what the 2-nd link shows. More or less; they have different sets for AF (low voltage) and studio (high voltage) flashes. You need the first type for your Sigma - designated with "s" (V3s or so).
The newer, V4 version is supposed to be better - suitable for all types of flashes; but I didn't check it.
It's important to mention that both trigger and receiver use standard hotshoe. You need hotshoe adapters for both (Minolta-to-standard for the trigger and standard-to-Minolta for the receiver). The adapters aren't included in the kit.
A downside is that the system won't work together with wireless remote release from the same maker (Cactus)."
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.