ANNONS
Annons

SIGMA APO 170-500/5-6,3 DG värt ett köp?

Produkter
(logga in för att koppla)

c.andersson

Medlem
Hejsan!

Är i sökan efter ett nytt teleobjektiv åt mig, hittade ett billigt exemplar av detta 170-500mm, så nu är min frågan är detta värt sina 5000kr?

Här är recensionerna den fått på FS; http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=13396

Det som jag är mest fundersam över är att folk skriver att den i princip följer kamerans rörelser, men det kan jag nog leva med.

Och hur är det om man jämför denna mot sigmas och tamrons bästa 70-300mm objektiv.

Mycket tacksam för svar! :)

Du borde kunna få ett 150-500 med OS för liknande pengar.
Huruvida där är skillnader i skärpa mellan dessa båda objektiv vågar jag inte säga.
Däremot är 150-500 ett nyare objektiv än 170-500.

Hejsan!

Är i sökan efter ett nytt teleobjektiv åt mig, hittade ett billigt exemplar av detta 170-500mm, så nu är min frågan är detta värt sina 5000kr?

Här är recensionerna den fått på FS; http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=13396

Det som jag är mest fundersam över är att folk skriver att den i princip följer kamerans rörelser, men det kan jag nog leva med.

Och hur är det om man jämför denna mot sigmas och tamrons bästa 70-300mm objektiv.

Mycket tacksam för svar! :)

Har själv inte detta objektiv . Min -FOTOVÄN- äger ett .Det jag har sett av optiken så presterar den - VÄLLDIGT- bra . Mycket hög mekanisk kvalitetskänsla .Kanske lite ljussvagt . Men vad gör det i dessa -Digitala tider .Det är bara att öka iso- talet till- 1000- så har du bra ljusstyrka .Kan nog -REKOMENDERA- ett köp utan vidare . Ha det bra med optiken önskar Krillan 54 .

Vet att 150-500 är nyare och i princip borde vara bättre och är säkert men har dock inte hittat någon som bäst i den prisklassen.

Intressant att höra att den fungerar bra, om inget annat kommer upp så slår jag till på ett sådant och testar :)

Sålde själv mitt för 5000:- i våras.
Köpte det ett halvår tidigare för 6000:- med 6mån garanti.

Det lär nog dyka upp fler med tiden, personligen hade jag inte gett 5000:- för 170-500 men det är ju jag det. :)

Nu vet jag inte vad du i huvudsak har tänkt fota med det.
Men för stillastående motiv är OS:en riktigt bra, för rörliga motiv är sannolikt HSM en stor hjälp.

Det enda jag inte kan uttala mig om är eventuella skillnader i skärpa mellan 15-500 och 170-500 men man kan ju tro/hoppas/anta att efterföljaren är minst lika bra som föregångaren? :)

Lycka till med köp oavsett vilket du får tag i! :)

Ja man skulle ju tro iallafall att det är så att den faktiskt är bättre :) Det som jag mestadels kommer fotografera är fåglar, vilda djur och motorsport! Så är mycket rörligt nog.

Skall nog googla runt ännu och se vad jag hittar! :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar