Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sigma AF 70-300/4-5.6 DG APO Zoom Macro

Produkter
(logga in för att koppla)

Phoenix_89

Aktiv medlem
Hejsan!

Hur stort är Sigma AF 70-300/4-5.6 DG APO Zoom Macro på D50:in?

Siffrorna ger mig ingen uppfattning om hur stort objektivet är i förhållande till D50. Någon som har några bilder på en D50 med ett Sigma 70-300mm ditskruvat?

Så här ser mitt ut iaf, enda bilden jag hade dock med en 1.4x telekonverter

Bilagor

• d50.70-300.jpg
    d50.70-300.jpg
    37.2 KB · Visningar: 551
Måste säga att jag är väldigt imponerad av kvaliteten både på objektivet och skärpan för att vara ett såpass billigt alternativ.

Ökar kvaliteten med samma steg som priset till jämfört med original objektiv så måste dessa original objektiv vara fantastiska :)

2st exempelbilder med objektivet handhållet
http://die.ath.cx/Foton/Sport/

Senast ändrad:
Tamrock skrev:
utan converter ska denna glugg avnjutas på
f8,där finns skärpan

Jag har hört mycket gott om det här objektivet, dock tvivlar jag fortfarande. Jag vill ju få ett väldigt prisvärt objektiv oberoende på om det är begagnat/nytt.

Kan man hitta bättre begagnade grejer för samma pris som Sigmat kostar nytt? Jag letar ivrigt efter ett 80-200/2,8 som är helt fantastiskt enligt vissa och dessa ska man hitta för cirka 2500-10000 beroende på årsmodell.

Men de som kostar runt 2500-4000 säljs kvickt och det händer väldigt sällan att man hittar sådana bra priser. Jag har inte så stort tålamod och vill helst ha ett teleobjektiv nu. Vet inte vad jag ska göra.

Någon som har ett 80-200/2,8 för det priset ovan ska höra av sig direkt! :)

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto