Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sigma AF 70-300/4,0-5,6 APO DG macro till Nikon D60 ?

Produkter
(logga in för att koppla)

ebbinilsson

Ny medlem
Hej, jag är just nu inne på att köpa ett nytt objektiv till min D60. Är det någon som vet om Sigmas 70-300/4,0-5,6 APO DG macro funkar bra till D60?
Vet att AF inte alltid fungerar på D60 så därför blev jag lite nyfiken på hur det är med det här objektivet?

Tack för svar! :)
 
Hej, jag är just nu inne på att köpa ett nytt objektiv till min D60. Är det någon som vet om Sigmas 70-300/4,0-5,6 APO DG macro funkar bra till D60?
Vet att AF inte alltid fungerar på D60 så därför blev jag lite nyfiken på hur det är med det här objektivet?

Tack för svar! :)

Är den av senaste modell ska det fungera.

Micke.
 
Är det inte så att du MÅSTE ha makrofunktionen så skulle jag nog hellre valt Nikons 55-200VR. Dels har den bildstabilisering och dels är den bättre optiskt. 55-200:an är skarp redan på f/5.6 medan sigman måste bländas ner. Att 55-200:an ger bättre bildkvalitet gör att skillnaden inte blir så stor på 200 och 300mm. Man kan helt enkelt beskära bilderna tanga med 55-200 på 200mm lite så blir resultatet ganska likt det man får från Sigman.
Alternativt kan du gå upp lite i pris och köpa Nikon 55-300.
 
Det fungerar mekaniskt, men som Dumbo säger är det ett av marknadens sämsta objektiv vad gäller skärpa och autofokus.

Om jag var som dig skulle jag spara ihop ett par hundra till och köpa ett Nikon 70-300 VR för €379/3400 kr inklusive allt från Holland:

http://www.cameranu.nl/en/artikel/4022/Nikkor_AF-S_VR_70-300mm_f_4.5-5.6G_IF-ED_Zoom.html

Det är bättre på alla sätt!

Annars finns 55-200 VR och 55-300 VR från Nikon billigt här:

http://www.cameranu.nl/en/index.php?hg_id=126&sg_id=523
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.