Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sigma Af 55-200/4-5,6DC

Produkter
(logga in för att koppla)
Det är väl vad man kan förvänta sig av en ljussvag 4x zoom för 1500kr. Lite av en nödlösning om man måste ha ett objektiv snabbt men har en väldigt begränsad budget.
Sigma 70-300/4-5.6 APO II är något dyrare och betydligt bättre utifrån det jag sett. Men det är fortfarande inte toppklass precis. :)

Så det beror ju på vad du har för krav på objektivet. Ska du bara ha en telezoom för att ta lite snapshots då och då funkar 55-200:n utmärkt.

Och visst ska det funka till 20D.
 
Stene_68 skrev:
Vet någon om detta objektiv är bra? Man kan väl använda det till 20D?

Har fotat rätt mkt med Sigma 55-200, och när det blev dags för mig att handla egna grejer så var det ingen tvekan om att lägga några futtiga hundralappar till och trycka ner en Sigma 70-300 i kameraväskan.
Tyngre och större, men ack vilken skillnad det gör att ha ett rejälare zoom-omfång (om man nu gillar sånt förstås). Tycker mig faktiskt se skillnad i bildkvalité också, till fördel för 70-300.

Följdfrågan blir väl vad du har för objektiv idag då du kanske "tappar" ett visst omfång om du skulle köpa 70-300 istället.

Mvh
André
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.