Annons

Sigma 70-300

Produkter
(logga in för att koppla)

Timmie

Ny medlem
Jag funderar starkt på att skaffa mig en telezoom i budgetklassen och har läst varje test och recention jag har kunnat hitta för att få hitta det objektiv som bäst passar mina behov just nu.

En av mina kandidater är Sigma 70-300mm F4-5.6 DG Macro for Nikon. Detta objektiv har ,enligt många, problem med kromatiska fel. Är det någon som vet om det är stor skillnad på bildkvalitet mellan denna utan APO och versionen med APO.

Är det "bara" mindre CA som är fördelen med den dyrare eller har den bättre skärpa osv.

Jag bor i Oslo har tittat en del hos Japanphoto här i Oslo och på deras hemsida. Dem säljer versionen utan APO för 999nok medans versionen med APO kostar ca 800 mer. Jag är helt ny på fotografering med telezoom och frågan är ju därför om det går att motivera det högre priset för APO-versionen?

Jag funderar starkt på att skaffa mig en telezoom i budgetklassen och har läst varje test och recention jag har kunnat hitta för att få hitta det objektiv som bäst passar mina behov just nu.

En av mina kandidater är Sigma 70-300mm F4-5.6 DG Macro for Nikon. Detta objektiv har ,enligt många, problem med kromatiska fel. Är det någon som vet om det är stor skillnad på bildkvalitet mellan denna utan APO och versionen med APO.

Är det "bara" mindre CA som är fördelen med den dyrare eller har den bättre skärpa osv.

Jag bor i Oslo har tittat en del hos Japanphoto här i Oslo och på deras hemsida. Dem säljer versionen utan APO för 999nok medans versionen med APO kostar ca 800 mer. Jag är helt ny på fotografering med telezoom och frågan är ju därför om det går att motivera det högre priset för APO-versionen?

Hej ! Ska säga sanningen om detta objektiv ! Det är prisvärt-lång brännvid för lite pengar men helt kasst optisk,Dessutom är det långsamt och högljutt av sig.Det finns en Tamronglugg som är likvärd,men lika dålig.Varianten med APO korrigerar den cromatiska abbertionen bättre men även den är långsam och högljudd och de här billiga telezoomarna är inte roliga att använda.En viktig grej särskilt på längre brännvidder är bildstabilisering som alla de här billiga telezoomarna saknar.Har du råd så köp Nikons egen 70-300VR eller lägg pengarna på Nikon 55-200VR så kommer du inte att ångra dig ! MVH.

Jag har ett Sigma 70-300mm och det är definitivt inget dåligt objektiv.
Visst, det låter lite högt och autofokusen kan vara seg, men bildkvaliteten tycker jag inte det är något fel på. De bilder som ligger uppe på min sida är tagna med just det objektivet.

Har oxå ett Sigma 70-300 som var mitt första tele. Det ska vara stor skillnad på modellerna med eller utan APO.

Självklart beror det på vilka förväntningar man har, jag var iaf mkt nöjd med mitt som nu mest står på hyllan dock.

Vi har ett sigma 70-300 apo o tycker det är bra.Men det ska ju inte gå o jämföra med objektiv som kostar mer än dubbelt så mycket

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto