Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sigma 70-300 F4-5.6 DG Macro

Produkter
(logga in för att koppla)

c0nne

Aktiv medlem
Nu är det som så att jag inte är så duktig på kameror ännu och har just fått problem med ett nyinköpt objektiv (Sigma 70-300 DG Macro).

Det är som så att den inte vill autofokusera?
Kameran som objektivet sitter i är en D40x, bytar jag objektiv till något annat så funkar autofokusen? Och i inställningarna på kameran står det på MF fast i grå text så det går ju inte att ändra,

Vad kan möjligen vara fel i denna soppa?

Tacksam för snabbt svar då jag åker utomlands imorgonbitti.

MVH
Conrad

c0nne skrev:
Nu är det som så att jag inte är så duktig på kameror ännu och har just fått problem med ett nyinköpt objektiv (Sigma 70-300 DG Macro).

Det är som så att den inte vill autofokusera?
Kameran som objektivet sitter i är en D40x, bytar jag objektiv till något annat så funkar autofokusen? Och i inställningarna på kameran står det på MF fast i grå text så det går ju inte att ändra,

Vad kan möjligen vara fel i denna soppa?

Tacksam för snabbt svar då jag åker utomlands imorgonbitti.

MVH
Conrad
Dej tycker jag verkligen synd om ny glugg och ingen af de borde upplyst dig bättre stackare.

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar