Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sigma 70-300 4-5.6 DG OS

Produkter
(logga in för att koppla)

Affe.R

Avslutat medlemskap
Då jag har insett att mitt Minolta 100-300 Xi inte hänger med när det ska till å ta lite actin bilder Så är jag inne på att byta upp mig men som för många av oss så är det ju ekonomin som styr
Och jag hittade detta Sigma 70-300 4-5.6 DG OS på japan foto för 4350 . Och jag var in på Dyxum o tittade men det fanns bara en komentar den gav ju dock bra betyg
Men vad jag vill veta är om detta är ett bättre obvjektiv å framför allt snabbare autofous än mitt Xi objektiv
El om någon har nått bättre förslag på objektiv för max 5000 kr + - nån hundring
El ska man ha is i magen och vänta in detta objektiv
http://www.dustin.se/pd_5010465302.aspx

Svårt dilemma. Jag har ingen egen erfarenhet av något av dom men jag har generellt större tilltro och bättre erfarenheter av Tamrons produkter än Sigmas. Du får samma omfång både i brännvidd och ljusstyrka. Det du får med Tamron är USD-motor vilken bör vara snabbare och tystare än Sigmas skruvmekanism.

Jag har sett begagnade Sony 70-300 G för 5500:-. Utan att veta hur Tamron:et nedan presterar skulle jag sätta en kyckling på att Sony't både är rappare och skarpare så mitt råd är att hålla ögonen öppna på Fotosidans annonssida, Tradera, Blocket & Ebay.

Då jag har insett att mitt Minolta 100-300 Xi inte hänger med när det ska till å ta lite actin bilder Så är jag inne på att byta upp mig men som för många av oss så är det ju ekonomin som styr
Och jag hittade detta Sigma 70-300 4-5.6 DG OS på japan foto för 4350 . Och jag var in på Dyxum o tittade men det fanns bara en komentar den gav ju dock bra betyg
Men vad jag vill veta är om detta är ett bättre obvjektiv å framför allt snabbare autofous än mitt Xi objektiv
El om någon har nått bättre förslag på objektiv för max 5000 kr + - nån hundring
El ska man ha is i magen och vänta in detta objektiv
http://www.dustin.se/pd_5010465302.aspx

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto