Annons

Sigma 70-200mm 2,8 HSM

Produkter
(logga in för att koppla)

oizzo

Medlem
Jag var inne i fotoaffären idag och kännde på Sigman som alla pratat väl om men jag upplevde att den hade svårt att bestämma sig för vad som var skarpt och inte.
Den hoppade näsatn alltid fram och tillbaka 3-4 ggr innan den var klar. Mycket irriterande!
När jag kände på Canons egna 70-200 känndes det som den låste direkt.

Någon mer som upplevt det?

Annars var det en ganska trevlig glugg

Eller så letar man efter en begagnd Canon EF 80-200/2,8L. Finns för rimliga pengar 5000-6000 kronor.

På vilket hus provade du gluggen på?

Sigman rör sig lite mer än Canons Egna 70-200/2.8

Men knappast 3-4 ggr.. Den gör 1 grovfokusering och 1 finare, möjligen 2 då om den känner sig osäker.

Jag märkte dock en förbättring när jag monterade den på mitt EOS 1N hus.

Upplever den som lite osäkrare i svagare ljus, men jag använder inte den inomhus i någon större utsträckning.

Utomhus är den snabb och precis.

De hade ingen glugg med Canonfattning så den fick sitta på en Nikon någonting som skulle motsvara en EOS 30.
Det var i och för sig inomhus men i en normalt upplyst butik och den hoppade fram och tillbaka nästan varje gång jag försökte låsa på något.

Så nu blir det nog en orginal 70-200 med IS istället. Dyrt men bra hoppas jag. Jag var och kännde på en för ett tag sen, tung men bekväm och MYCKET skarp.

oizzo skrev:

Det var i och för sig inomhus men i en normalt upplyst butik och den hoppade fram och tillbaka nästan varje gång jag försökte låsa på något.

Så gör då inte min. Hur var autofokuspunkterna inställda? Vad det kameran som valde punkter själv eller körde du på mittpunkten?

Har ett sigma som används mycket i idrottshallar, (dåligt ljus), har inget problem.

Mvh Martin

oizzo skrev:
Jag var inne i fotoaffären idag och kännde på Sigman som alla pratat väl om men jag upplevde att den hade svårt att bestämma sig för vad som var skarpt och inte.
Den hoppade näsatn alltid fram och tillbaka 3-4 ggr innan den var klar. Mycket irriterande!
När jag kände på Canons egna 70-200 känndes det som den låste direkt.

Någon mer som upplevt det?

Annars var det en ganska trevlig glugg

Den var inte inställd på konternuerlig AF ? ;)

Nej.. jag har inte heller några problem med AF'en på min glugg. Hmmm.. Orginal.. visst har du 25000:- så....

Mattias, det var inte så att du försökte att fokusera på någånting utan stora kontraster? Tex att fokusera på en enfärgad yta funkar inte.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar