Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sigma 70-200 F2,8 II hsm frontfokuserar

Produkter
(logga in för att koppla)

anders007

Medlem
Hej! Jag har köpt ett sigma 70-200 2,8II till min d300.Har plåtat lite måsar idag och det verkar som fokus hamnar typ 3-5 cm framför motivet.Ska tillägga att jag fotade 2,8 och vid 200mm.Jag vet att man kan finjustera af i kameran.skall man använda positivt värde el. negativt? eller rentav lämna in det hos tura?
 
Hej! Jag har köpt ett sigma 70-200 2,8II till min d300.Har plåtat lite måsar idag och det verkar som fokus hamnar typ 3-5 cm framför motivet.Ska tillägga att jag fotade 2,8 och vid 200mm.Jag vet att man kan finjustera af i kameran.skall man använda positivt värde el. negativt? eller rentav lämna in det hos tura?

Ladda hem o skriv ut ett fokuspapper o prova dig fram. Har du tur lyckas du justera in det. Har du garanti borde du nog lämna in det oavsett.

Här är min tråd om fokusfel på likadant objektiv: http://www.fotosidan.se/forum/showpost.php?p=1491513&postcount=1
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.