Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sigma 70-200 f/2.8 eller Canon 70-200 f/4

Produkter
(logga in för att koppla)

Alexander Ovinder

Avslutat medlemskap
Hej!
Jag har tänkt mig att köpa en telezoom till min Eos 400D och jag skulle vilja ha råd om vilket jag ska köpa. Jag fotograferar väldigt varierande motiv med varierad ljustyrka. Naturbilder och extremsporter för det mesta.
Och jag är fortfarande nybörjare kanske är bra att tilägga.

De två varianter som jag har tittat på är:

Canon 70-200 USM f/4.
Några fördelar enligt mig
+Billigare
+Mindre

Och den andra är

Sigmas Ex 70-200 f/2.8 APO HSM DG Macro
Några fördelar enligt mig.
+Ljusstarkare
+Storleken på filtergängan (har tänkt att köpa vidvnkel med 77 mm filtergänga)
+Macro
+Tyngden

Jag ser gärna att ni motiverar era svar varför jag ska välja det ena eller det andra. och kom gärna med flera positiva saker om objektiven och fyll gärna på med lite negativt så att jag kan ta med det i beräkningarna också

// Tack på förhand.

Alexander Ovinder skrev:
Hej!
Jag har tänkt mig att köpa en telezoom till min Eos 400D och jag skulle vilja ha råd om vilket jag ska köpa. Jag fotograferar väldigt varierande motiv med varierad ljustyrka. Naturbilder och extremsporter för det mesta.
Och jag är fortfarande nybörjare kanske är bra att tilägga.

De två varianter som jag har tittat på är:

Canon 70-200 USM f/4.
Några fördelar enligt mig
+Billigare
+Mindre

Och den andra är

Sigmas Ex 70-200 f/2.8 APO HSM DG Macro
Några fördelar enligt mig.
+Ljusstarkare
+Storleken på filtergängan (har tänkt att köpa vidvnkel med 77 mm filtergänga)
+Macro
+Tyngden