ANNONS
Annons

Sigma 70-200/2.8 till Pentax, var jag dum :-(

Produkter
(logga in för att koppla)

boppen

Aktiv medlem
Hallå!

Har ju drömt om ett 70-200/2.8 till min Pentax ett tag nu, och nu har det ju verkat som att Sigma är på G med sitt till Pentax. Så därför gick jag bara och småkikade på objektiv idag, så här sista dagen i Singapore. Och en handlare här hade ett Sigma 70-200/2.8 med Pentax-fattning, kom dock fram till att det var den "gamla" modellen utan HSM så jag var väl inte så intresserad, priset var dock rätt ok, 1500 S$ (blir väl cirka 6000 efter man dragit bort 6% skatt) för ett nytt objektiv. Men tänkte jag, jag har lite is i magen och väntar pån nya modellen hemma istället. Men sen kunde jag inte hålla mig utan jag var just in på cyberphoto och där står det Sommar/Höst (=Vinter/Vår?)

Var jag dum som inte köpte det 70-200 som jag blev erbjuden till det priset?

Vi åker innan affären öppnar igen hur som helst :-(

Hej,

Kan ju inte riktigt råda hur du ska göra men jag har den äldre varianten.
Jag måste ju säga att jag är extremt nöjd med mitt ex.
Så, visst kan den gamla varianten vara mycket bra.
Den nyare bör ju vara ännu bättre (kanske) så att det är ju som alltid en chansning hur man gör.
Lycka till, hur du än gör.

Mvh, Lennart

Hej !

Jag såg att du har en K10D, därför känns ditt val korrekt.
Även om den nya varianten kanske dröjer lite så blir förhoppningsvis sigmat inte så mycket dyrare här hemma nu när den skall konkurera med Tamrons motsvarighet. Enligt Prisjakt.se så ligger den nya varianten nu på 7500:-

Det känns som att vettigare val att köpa här hemma så garantin gäller i två år.

Vad glad jag blir att ni stöttar mig i mitt beslut ;-)
Det är nog sant, bättre att vänta några månader :( och få en nyare version med HSM!

Men surt ändå att det ska vara så svårt att få fram ett 70-200/2.8 till Pentax ...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar