Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

sigma 500mm f/4,5 EX DG HSM, bra?

Produkter
(logga in för att koppla)

Jonas L. Svensson

Aktiv medlem
hej!
någon som har erfarenhet av sigmas 500mm F/4,5 EX DG HSM och kan dela med sig lite av det, eller länk till recension på nätet.
hittar minimalt med info om det.

//jonas

bra länkar från båda,
men valet är redan gjort numera, valde ett hälften så dyrt nikkor-p 500mm F/4 från USA, torde inte vara allt för långt efter vad gäller skärpan, dessutom ljusstarkare = lättare att handhålla samt lättare att hantera med konverter (kortare slutartider) skillnaden i skärpedjup är nog försumbar dem emellan.

har just köpt det och nu återstår 3-7 dagars lev tid :(, vet inte hur jag ska klara av det.

//jonas

Stor skillnad

bra länkar från båda,
men valet är redan gjort numera, valde ett hälften så dyrt nikkor-p 500mm F/4 från USA, torde inte vara allt för långt efter vad gäller skärpan, dessutom ljusstarkare = lättare att handhålla samt lättare att hantera med konverter (kortare slutartider) skillnaden i skärpedjup är nog försumbar dem emellan.

har just köpt det och nu återstår 3-7 dagars lev tid :(, vet inte hur jag ska klara av det.

//jonas

Kan nog säga att det är skillnad vad gäller skärpa. Nikonobjektivet är snorskarpt. Har tidigare haft ett och skulle nog vilja påstå att det håller i stort samma klass i skärpa som mitt nuvarande Canon 500/4,0. Skulle inte tro att Sigmat når denna klass!!!

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto